Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Syketiedon näyttäminen suoratoistolähetyksessä

Rutanen, Rudi (2022)

 
Avaa tiedosto
Rutanen_Rudi.pdf (476.8Kt)
Lataukset: 


Rutanen, Rudi
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053012974
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihe on syketiedon näyttäminen suoratoistolähetyksessä. Tarkoitus on havainnollistaa lyhyen oppaan avulla, kuinka käyttäjä voi lisätä syketietoa näyttävän widgetin omaan suoratoistolähetykseensä. Opinnäytetyössä kuvataan aluksi olemassa olevia esimerkkejä sykemittauksen ja pelikehityksen yhdistämisestä. Perinteisen ja viihteellisen peliteollisuuden ohella tällaisia esimerkkejä ovat myös kliinisiin tutkimuksiin kehitetyt pelit, joita ei julkaista tutkimusten ulkopuolella. Sykemittauksen lisäksi opinnäytetyössä käsitellään lyhyesti biopalautetta ja osoitetaan, että kyseinen teknologia on ollut olemassa jo vuosia.

Nykyisten esimerkkien lisäksi opinnäytetyössä pohditaan tulevaisuuden näkymiä ja biopalauteteknologian kehitysaskelia keskittyen sykemittaukseen. Opinnäytetyö havainnollistaa yksityiskohtaisesti, kuinka keskivertokäyttäjä voi halutessaan mitata omaa sykettään ja suoratoistaa sitä eri suoratoistopalveluissa. Mittauslaitteena käytettiin Polar H10 -sykevyötä. Lisäksi työn toteuttamiseen tarvittiin erilaisia ohjelmistoja, joista keskeisimpiä olivat OBS Studio ja Pulsoid.

Opinnäytetyön tuloksena havaittiin, että laitevalmistajat ovat kiinnostuneita biopalautteesta ja sen kehitysaskelista, vaikkei kiinnostuksen kohteena olisikaan juuri sykemittaus. Lisäksi muut Pulsoidin kaltaiset yritykset, kuten HypeRate, ovat tulleet mukaan näille markkinoille, mikä toivottavasti tuottaa uusia ideoita ja mahdollisuuksia sykemittausteknologian käyttöön videopeleissä ja niiden kehittämisessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste