Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaslähtöisellä kehittämisellä kohti parempaa hakijapalvelua : TYA-oppilaitoksen hakijan asiakaskokemuksen parantaminen

Mäkelä, Janne (2022)

 
Avaa tiedosto
Makela_Janne.pdf (4.288Mt)
Lataukset: 


Mäkelä, Janne
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113657
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda TYA-oppilaitokselle uusi hakijapalvelu hyödyntämällä asiakaslähtöisen kehittämisen näkökulmaa. TYA on lyhenne sanoista Turun Yhdistyneet Ammattioppilaitokset. Työn tarkoituksena oli selvittää, mitä tietoa hakijat kaipaavat pyrkiessään kouluun, mitkä tekijät vaikuttavat hakijapalvelun aikana syntyvään asiakaskokemukseen ja voiko hakuprosessi olla samanaikaisesti hakijoita riittävästi informoiva, hakijoille positiivisia asiakaskokemuksia tuottava sekä organisaation resursseja säästävä.

Työn teoreettisissa lähtökohdissa käsitellään asiakaslähtöisyyttä, asiakaskokemusta ja palvelumuotoilua. Opinnäytetyö koostuu raportista, lopputuotoksesta sekä prosessia kuvaavasta kehittämisoppaasta. Työn toiminnallisen osuuden esittelyssä kuvataan vaiheittain kokeilevan kehittämisen avulla toteutettu palvelumuotoiluprosessi. Ylimääräisenä lopputuotoksena syntyneen kehittämisoppaan tarkoituksena on auttaa TYA-oppilaitosta tulevissa samankaltaisissa kehittämisprojekteissa.

Tulosten mukaan hakijan asiakaskokemuksen muodostumiseen hakijapalvelussa vaikuttaa informaation ja ohjeiden selkeys koko palvelun käytön ajalta, vaihtoehtoisten hakutapojen tarjoaminen sekä perusteelliset tiedot siitä, mitä hakemuksen lähettämisen jälkeen tapahtuu. Uusi hakijapalvelu tarjoaa kehittämiseen osallistettujen opiskelijoiden mukaan merkittävästi vanhaa palvelua parempia asiakaskokemuksia. Tulosten mukaan uusi hakijapalvelu voi samanaikaisesti sekä tarjota hyviä asiakaskokemuksia että säästää organisaation resursseja.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste