Customer-Oriented Digital Learning Platform in Customer Portal
Kuuras-Tuohimaa, Inka (2022)
Kuuras-Tuohimaa, Inka
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113578
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113578
Tiivistelmä
Digitalisaation ja kiihtyneen kilpailun myötä yritykset ovat tilanteessa, jossa he etsivät uudenlaisia ratkaisuja ja toimintamalleja pysyäkseen muutosvauhdissa mukana. Uusia teknologisia ratkaisuja kehitetään palvelujen ja asiakassuhteiden vahvistamiseksi. Sujuva ja tehokas vuorovaikutus asiakkaan ja toimittajan välillä on noussut entistä tärkeämpään rooliin. Uudet ratkaisut toteutetaan kuitenkin usein toimittajan näkökulmasta ja tarpeista, ja asiakaskeskeisyys jää vähemmällä huomiolle.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on löytää vastauksia kysymykseen: "Asiakaslähtöisyys oppimisessa– miten sitä voidaan toteuttaa digitaalisessa oppimisympäristössä Business-to-Business asiakassuhdetyökalun avulla", ja tämän kautta ohjata asiakassuhdetyötä yhä asiakaslähtöisempään suuntaan.
Tutkimuksen tavoitteena on saada selville digitaalisen oppimisympäristön vähimmäisvaatimukset globaalille ”multi-brand” yritykselle ja sen multi-brand partnereille ja asiakkaille jo olemassa olevan asiakasportaalin sisälle. Lisäksi tutkimuksessa syvennytään palveluliiketoiminnan kehittämiseen sekä erilaisiin digitaalisiin koulutustyökaluihin ja metodeihin. Nämä lisäävät ymmärrystä siitä, millainen koulutusportaalista tulisi luoda, jotta se vastaisi digitaalisen murroksen tuomia vaatimuksia sekä asiakkaiden toiveita. Digitalization and accelerating competition drive companies into situation where they are looking for new solutions and operating models to keep up with the pace of change. New technological solutions are being developed to strengthen services and customer relationships. Smooth and efficient communication between the customer and the supplier has become increasingly important. However, new solutions are often implemented from the supplier’s perspective and needs, with less focus on customer needs.
The aim of this thesis is to find answers to the question: "Customer orientation in learning - how it can be implemented in digital learning environment with the help of Business-to-Business customer relationship tool", and through this to steer customer relations work in increasingly customer-oriented direction.
This study aims to understand the minimum requirements for the digital learning environment for multi-brand company and their multi-branded partners and customers within the existing customer portal they are using. In addition, the research delves into the development of the service business and various digital training tools and methods. These increases the understanding of what learning portal should contain to meet the demands of the digital revolution and customer needs.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on löytää vastauksia kysymykseen: "Asiakaslähtöisyys oppimisessa– miten sitä voidaan toteuttaa digitaalisessa oppimisympäristössä Business-to-Business asiakassuhdetyökalun avulla", ja tämän kautta ohjata asiakassuhdetyötä yhä asiakaslähtöisempään suuntaan.
Tutkimuksen tavoitteena on saada selville digitaalisen oppimisympäristön vähimmäisvaatimukset globaalille ”multi-brand” yritykselle ja sen multi-brand partnereille ja asiakkaille jo olemassa olevan asiakasportaalin sisälle. Lisäksi tutkimuksessa syvennytään palveluliiketoiminnan kehittämiseen sekä erilaisiin digitaalisiin koulutustyökaluihin ja metodeihin. Nämä lisäävät ymmärrystä siitä, millainen koulutusportaalista tulisi luoda, jotta se vastaisi digitaalisen murroksen tuomia vaatimuksia sekä asiakkaiden toiveita.
The aim of this thesis is to find answers to the question: "Customer orientation in learning - how it can be implemented in digital learning environment with the help of Business-to-Business customer relationship tool", and through this to steer customer relations work in increasingly customer-oriented direction.
This study aims to understand the minimum requirements for the digital learning environment for multi-brand company and their multi-branded partners and customers within the existing customer portal they are using. In addition, the research delves into the development of the service business and various digital training tools and methods. These increases the understanding of what learning portal should contain to meet the demands of the digital revolution and customer needs.