Sisällöntuotannon suunnitelma Erasmus+ Sport #BeActive -projektin Instagram-tilille
Lahtinen, Lisa-Maria (2022)
Lahtinen, Lisa-Maria
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113671
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113671
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli seurata opinnäytetyön tekijän puolen vuo- den prosessia sisällöntuotannon konsulttina. Tekijä toimi sisällöntuottajana Opetushallituksen Erasmus+ Sport #BeActive -projektin Instagram-käyttäjätilille (@beactivefi). Erasmus+ Sport ra- hoittaa eurooppalaista liikunta- ja urheilusektorin yhteistyötä kymmenillä miljoonilla euroilla vuo- sittain.
Opinnäytetyön tietoperusta on integroitu toiminnallisen osuuden kuvaukseen. Raportin alussa esitellään @beactivefi-tiliä ja sen taustaa. Seuraavaksi käsitellään, kuinka laaditaan sisältöstra- tegia sosiaaliseen mediaan erilaisten mallien avulla. Tämän jälkeen käydään läpi asiakasper- soonat: miksi niitä tarvitaan markkinoinnissa ja minkälaiset ovat projektin keskeisimmät asiakas- persoonat. Lisäksi käsitellään sosiaalista mediaa ja Instagramin roolia yleisesti ja Erasmus+ Sportin markkinoinnissa. Pohdintaluvussa käydään läpi työn etenemistä, työskentelyprosessia kokonaisuutena, lopputulosta sekä kehitysehdotuksia jatkoa varten.
Opinnäytetyöprosessi alkoi marraskuussa 2021, jolloin opinnäytetyön tekijä aloitti Erasmus+ Sport @beactivefi-tilin konsulttina ja sisällöntuottajana. Sisällöntuotannon projekti kesti kuusi kuukautta eli huhtikuun 2022 loppuun. Työn tulokset ja kehittämisehdotukset hyödyttävät tilin uusia sisällöntuottajia sekä vastaavien markkinointiprojektien tekijöitä.
Opinnäytetyön tietoperusta on integroitu toiminnallisen osuuden kuvaukseen. Raportin alussa esitellään @beactivefi-tiliä ja sen taustaa. Seuraavaksi käsitellään, kuinka laaditaan sisältöstra- tegia sosiaaliseen mediaan erilaisten mallien avulla. Tämän jälkeen käydään läpi asiakasper- soonat: miksi niitä tarvitaan markkinoinnissa ja minkälaiset ovat projektin keskeisimmät asiakas- persoonat. Lisäksi käsitellään sosiaalista mediaa ja Instagramin roolia yleisesti ja Erasmus+ Sportin markkinoinnissa. Pohdintaluvussa käydään läpi työn etenemistä, työskentelyprosessia kokonaisuutena, lopputulosta sekä kehitysehdotuksia jatkoa varten.
Opinnäytetyöprosessi alkoi marraskuussa 2021, jolloin opinnäytetyön tekijä aloitti Erasmus+ Sport @beactivefi-tilin konsulttina ja sisällöntuottajana. Sisällöntuotannon projekti kesti kuusi kuukautta eli huhtikuun 2022 loppuun. Työn tulokset ja kehittämisehdotukset hyödyttävät tilin uusia sisällöntuottajia sekä vastaavien markkinointiprojektien tekijöitä.