Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän kehittäminen digitaalisissa kanavissa

Ambrusin, Kristina (2022)

Avaa tiedosto
Ambrusin_Kristina (900.5Kt)
Lataukset: 


Ambrusin, Kristina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113692
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia Varkauden Tehokaivu Oy:lle suosituksia markkinointiviestinnän kehittämiseksi digitaalisissa kanavissa. Työ rajattiin käsittelemään yrityksen omia medioita eli verkkosivut, sähköposti, WhatsApp ja Facebook. Lopputuloksena syntyi konkreettisia suosituksia yrityksen digitaalisten kanavien kehittämiseksi ja lisäksi saatiin arvokasta tietoa yrityksen kohderyhmän käyttäytymisestä digitaalisissa kanavissa.

Tässä opinnäytetyössä oli kaksi tutkimuskysymystä: minkälainen sisältö kiinnostaa yrityksen kohderyhmää valituissa kanavissa ja miten markkinointiviestintää digitaalisissa kanavissa voisi kehittää. Tutkimusmenetelminä oli laadullinen ja määrällinen tutkimus. Aineiston hankintamenetelminä käytettiin kyselylomaketta ja havainnointia. Kyselylomakkeella selvitettiin, mitkä asiat vaikuttavat palveluntarjoajan valitsemiseen, mitä digitaalisia kanavia kohderyhmä käyttää, minkälainen sisältö asiakkaita kiinnostaa ja mistä kanavista tätä sisältöä halutaan vastaanottaa. Lisäksi havainnoinnin avulla tutkittiin kilpailevien yritysten käyttäytymistä digitaalisissa kanavissa ja millaista sisältöä he sinne tuottavat.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys perustuu laajaan alan teoriatietoon ja kirjallisuuteen koskien digitaalista markkinointiviestintää ja sisältömarkkinointia. Kirjallisuuden avulla selvitettiin digitaalisen markkinointiviestinnän käsite ja sen tavoitteet, sisältömarkkinoinnin kohderyhmä ja tavoitteet sekä valitut digitaaliset kanavat.

Tutkimustulokset osoittivat, että pääasiassa kohderyhmään kuuluvat asiakkaat haluavat saada tietoa yrityksistä Facebookin ja verkkosivujen kautta. Kohderyhmää kiinnostaa eniten muiden asiakkaiden kokemukset ja palveluiden esittelyt. Lisäksi kiinnostavana sisältönä koetaan työmaatarinat, ajankohtainen informaatio, kuvat ja videot, yrittäjän ja henkilöstön kuulumiset sekä työntekijöiden esittely. Johtopäätöksenä suositellaan yrityksen Facebook-tilin luomista ja sen mahdollistamaa ilmaisen markkinoinnin hyödyntämistä sekä verkkosivujen päivittämistä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste