Kilpailutuksesta palvelutoimeksiannon toteutukseen- palvelun kehittäminen yhteistyöllä
Savolainen, Maarit (2022)
Savolainen, Maarit
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060113920
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060113920
Tiivistelmä
Tutkimuksessa käsitellään julkisten hankintojen hankintaprosessia prosessin alusta sen käytännön toteutukseen. Työ on toteutettu toimeksiantajan tilanteeseen sopivalla tavalla. Teoriaosuudessa käsitellään julkisia hankintoja ja ulkoistamista eli asiakkaan näkökulmaa. Tämän jälkeen perehdytään erinlaisiin johtamismenetelmiin, joiden tavoitteena on esimiehen ja henkilöstön välisen yhteistyön kehittäminen. Tavoitteena on kehittää tuotettavaa palvelua kehittämällä aluksi sisäistä yhteistyötä.
Tutkimus on toteutettu laadullisen tutkimuksena. Tutkimuksessa on kaksi tutkimuskysymystä ja yksi pääkysymystä täydentävä kysymys: miten esimiehen ja henkilöstön välistä yhteistyötä (sisäinen yhteistyö) voidaan kehittää? Voidaanko sisäistä yhteistyötä kehittämällä parantaa asiakkaalle tuotettavaa palvelua? Mitä yksityisen yrityksen tulee ottaa huomioon toimiessaan julkisella puolella ennen palvelutoimeksiantoa ja palvelutoimeksiannon käytännön toteutuksessa?
Tutkimus perustuu kerättyyn teoriatietoon sekä tehtyihin havaintoihin, joiden myötä tutkimuskysymyksiin on vastattu. Havainnoinnin perusteella julkiset hankinnat eivät ole useimille kovinkaan tuttuja (lisäksi tehtiin muita havainnointeja). Tämän vuoksi tutkimuksen teoriaosuudessa esitellään julkiset hankinnat mahdollisimman kattavasti.
Tutkimuksen tuloksissa ilmeni, että esimiehen ja henkilöstön yhteistyön parantamiseksi tulisi kehittää keskinäistä luottamusta. Keinoja tähän on työhyvinvointiin panostaminen sekä viestinnän parantaminen. Tutkimuksessa käsitellään julkisten hankintojen hankintaprosessia prosessin
alusta sen käytännön toteutukseen. Työ on toteutettu toimeksiantajan tilantee-
seen sopivalla tavalla. Teoriaosuudessa käsitellään julkisia hankintoja ja ul-
koistamista eli asiakkaan näkökulmaa. Tämän jälkeen perehdytään erilaisiin
johtamismenetelmiin, joiden tavoitteena on esimiehen ja henkilöstön välisen
yhteistyön kehittäminen. Tavoitteena on kehittää tuotettavaa palvelua kehittä-
mällä aluksi sisäistä yhteistyötä.
Tutkimus on toteutettu laadullisena tutkimuksena. Tutkimuksessa on kaksi tut-
kimuskysymystä ja yksi pääkysymystä täydentävä kysymys: Miten esimiehen
ja henkilöstön välistä yhteistyötä (sisäinen yhteistyö) voidaan kehittää? Voi-
daanko sisäistä yhtistyötä kehittämällä parantaa asiakkaalle tuotettavaa palve-
lua? Mitä yksityisen yrityksen tulee ottaa huomioon toimiessaan julkisessa
puolella ennen palvelutoimeksiantoa ja palvelutoimeksiannon käytännön to-
teutuksessa?
Tutkimus perustuu kerättyyn teoriatietoon sekä tehtyihin havaintoihin, joiden
myötä tutkimuskysymyksiin on vastattu. Havainnoinnin perusteella julkiset
hankinnat eivät ole useimmille kovinkaan tuttuja (lisäksi tehtiin muita havain-
nointeja). Tämän vuoksi tutkimuksen teoriaosuudessa esitellään julkiset han-
kinnat mahdollisimman kattavasti.
Tutkimuksen tuloksissa ilmeni, että esimiehen ja henkilöstön välisen yhteis-
työn parantamiseksi tulisi kehittää keskinäistä luottamusta. Keinoja tähän on
työnhyvinvointiin panostaminen sekä viestinnän parantaminen.
Tutkimus on toteutettu laadullisen tutkimuksena. Tutkimuksessa on kaksi tutkimuskysymystä ja yksi pääkysymystä täydentävä kysymys: miten esimiehen ja henkilöstön välistä yhteistyötä (sisäinen yhteistyö) voidaan kehittää? Voidaanko sisäistä yhteistyötä kehittämällä parantaa asiakkaalle tuotettavaa palvelua? Mitä yksityisen yrityksen tulee ottaa huomioon toimiessaan julkisella puolella ennen palvelutoimeksiantoa ja palvelutoimeksiannon käytännön toteutuksessa?
Tutkimus perustuu kerättyyn teoriatietoon sekä tehtyihin havaintoihin, joiden myötä tutkimuskysymyksiin on vastattu. Havainnoinnin perusteella julkiset hankinnat eivät ole useimille kovinkaan tuttuja (lisäksi tehtiin muita havainnointeja). Tämän vuoksi tutkimuksen teoriaosuudessa esitellään julkiset hankinnat mahdollisimman kattavasti.
Tutkimuksen tuloksissa ilmeni, että esimiehen ja henkilöstön yhteistyön parantamiseksi tulisi kehittää keskinäistä luottamusta. Keinoja tähän on työhyvinvointiin panostaminen sekä viestinnän parantaminen.
alusta sen käytännön toteutukseen. Työ on toteutettu toimeksiantajan tilantee-
seen sopivalla tavalla. Teoriaosuudessa käsitellään julkisia hankintoja ja ul-
koistamista eli asiakkaan näkökulmaa. Tämän jälkeen perehdytään erilaisiin
johtamismenetelmiin, joiden tavoitteena on esimiehen ja henkilöstön välisen
yhteistyön kehittäminen. Tavoitteena on kehittää tuotettavaa palvelua kehittä-
mällä aluksi sisäistä yhteistyötä.
Tutkimus on toteutettu laadullisena tutkimuksena. Tutkimuksessa on kaksi tut-
kimuskysymystä ja yksi pääkysymystä täydentävä kysymys: Miten esimiehen
ja henkilöstön välistä yhteistyötä (sisäinen yhteistyö) voidaan kehittää? Voi-
daanko sisäistä yhtistyötä kehittämällä parantaa asiakkaalle tuotettavaa palve-
lua? Mitä yksityisen yrityksen tulee ottaa huomioon toimiessaan julkisessa
puolella ennen palvelutoimeksiantoa ja palvelutoimeksiannon käytännön to-
teutuksessa?
Tutkimus perustuu kerättyyn teoriatietoon sekä tehtyihin havaintoihin, joiden
myötä tutkimuskysymyksiin on vastattu. Havainnoinnin perusteella julkiset
hankinnat eivät ole useimmille kovinkaan tuttuja (lisäksi tehtiin muita havain-
nointeja). Tämän vuoksi tutkimuksen teoriaosuudessa esitellään julkiset han-
kinnat mahdollisimman kattavasti.
Tutkimuksen tuloksissa ilmeni, että esimiehen ja henkilöstön välisen yhteis-
työn parantamiseksi tulisi kehittää keskinäistä luottamusta. Keinoja tähän on
työnhyvinvointiin panostaminen sekä viestinnän parantaminen.