Nuoren aikuisen arvon muodostuminen pankkipalveluissa : pankki X
Paronen, Jenni (2022)
Paronen, Jenni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113756
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113756
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, mistä tekijöistä nuoren aikuisen arvo muodostuu pankkipalveluissa sekä mitkä ovat heidän suosituimmat mediakanavat. Opinnäytetyö koostuu teoria- sekä tutkimusosuudesta, jossa käytetty kirja- sekä artikkelilähteitä. Tutkimus on tehty Webropol ohjelmistolla kyselytutkimuksena toimeksiantona pankille X.
Arvo on abstrakti käsite, mutta teoreettisesti se on mahdollista jakaa eri osiin. Palveluiden tuotteistaminen, arvon määrittely sekä arvomyynti ovat avaintekijöitä asiakastyytyväisyyteen sekä -sitoutuneisuuteen. Monikanavaisuudessa onnistuminen vaatii saumatonta palvelua kanavasta riippumatta sekä kohderyhmän huomiointia ja informatiivista viestintää.
Asuntolainan tuotteistaminen sekä sen aktiivinen markkinointi on tehokkain keino uusiasiakashankintaan sekä nykyisten asiakkaiden sitouttamiseen. Toiminnallisessa sekä emotionaalisessa arvossa onnistuminen luo suurinta kilpailuetua muihin rahalaitoksiin verrattuna, jolloin hintakilpailun vaikutus ei ole niin suuri.
Arvo on abstrakti käsite, mutta teoreettisesti se on mahdollista jakaa eri osiin. Palveluiden tuotteistaminen, arvon määrittely sekä arvomyynti ovat avaintekijöitä asiakastyytyväisyyteen sekä -sitoutuneisuuteen. Monikanavaisuudessa onnistuminen vaatii saumatonta palvelua kanavasta riippumatta sekä kohderyhmän huomiointia ja informatiivista viestintää.
Asuntolainan tuotteistaminen sekä sen aktiivinen markkinointi on tehokkain keino uusiasiakashankintaan sekä nykyisten asiakkaiden sitouttamiseen. Toiminnallisessa sekä emotionaalisessa arvossa onnistuminen luo suurinta kilpailuetua muihin rahalaitoksiin verrattuna, jolloin hintakilpailun vaikutus ei ole niin suuri.