Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalinen media markkinoinnin ja viestinnän apuvälineenä

Rapo, Juha (2022)

Avaa tiedosto
Sosiaalinen media markkinoinnin ja viestinnän apuvälineenä_Juha Rapo.pdf (483.2Kt)
Lataukset: 


Rapo, Juha
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113810
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on ollut jo toista vuosikymmentä kaikkialla ja sen rooli tuntuu jatkavan kasvuaan. Sen rooli yrityksille on keskeinen monella eri tavalla. Markkinoinnissa ja yrityksen näkyvyyden nostamisessa sosiaalinen median merkitys on kiistaton. Myös vuorovaikutus asiakkaiden kanssa, verkkosivujen liikenteen kasvattaminen ja brändin vahvistaminen ovat asioita, joita viestintätyöntekijä joutuu ottamaan julkaisuissaan huomioon.
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi sosiaalista mediaa yleisellä tasolla ja sen hyötyjä yritykselle. Näkökulmana on erityisesti urheilutapahtumasta viestiminen. Tuon esille työssä käyttämiäni sosiaalisen median palveluja, sen hyötyjä yritykselle ja konkreettisia esimerkkejä. Tutkimuksessa kerron datan perusteella, millaiset julkaisut ovat hyvää markkinointia ja tuovat näkyvyyttä yritykselle. Pohdin myös, miten voin kehittyä sisällöntuottajana.
Viestinnäntyöntekijän näkökulmasta markkinointi ja sisällöntuotanto on hyvin moniulotteista. Kun yritykselle tehdään sosiaalista mediaa, on tuotava tasapainossa esille informatiivisuus ja viihteellisyys. Julkaisuja on siis mietittävä useasta näkökulmasta. Tuleeko brändi tarpeeksi esille, toimiiko julkaisu sosiaalisessa mediassa tai onko se hauska? Nämä ovat keskeisiä kysymyksiä, joita sometyöntekijä joutuu miettimään.
Kun iso mediatalo hankkii valtavalla budjetilla oikeudet urheilukisoihin, niin on varmasti selvä asia, että viestintäsuunnitelma hiotaan kuntoon. Sosiaalinen media on urheilukisojen aikaan se paikka, mistä ihmiset katsovat tuloksia ja keskustelevat tapahtumasta. Se on paikka, jossa tapahtuu enemmän, kun itse kisalähetyksessä. Tehtäväni Discoveryllä Pekingin olympialaisten digitoimittajana oli vahvistaa brändiä ja mainostaa kanavia. Toimenkuvaani kuului myös reaaliajassa reagointi urheilutapahtumiin ja saada lisää seuraajia ja näkyvyyttä yrityksen sosiaalisen median tileille.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste