Digitaalinen markkinointiviestintäopas TEL-Kone Oy:lle
Mohamed, Suweyda; Rjabova, Anastasia (2022)
Mohamed, Suweyda
Rjabova, Anastasia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113871
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113871
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda rakennusalan yritykselle, TEL-Kone Oy:lle markkinointiviestintäopas sekä lisäksi luoda ehdotus uusista verkkosivuista. Digitaalisen markkinointiviestintäoppaan avulla toimeksiantajayritys pystyisi ottamaan käyttöön omat markkinointiviestintäkanavansa. Oppaan ohjeistus painottuu Facebook-sivun ja verkkosivujen toimintaan, sillä toimeksiantajayrityksellämme ei ollut muita digitaalisia markkinointiviestintäkanavia käytössään.
Opinnäytetyön tietoperusta koostui rakennusalasta, digitaalisesta markkinointiviestinnästä, markkinoinnista, Facebook-sivujen toiminnasta sekä verkkosivujen toiminnasta. Tietoperustan avulla loimme lukijoille ohjeistuksen ja tietopaketin digitaalisista markkinointiviestintäkanavista. Tietoperusta tuki opinnäytetyön päätavoitetta eli digitaalista markkinointiviestintäopasta, jonka oli toimittava toimeksiantajayritykselle tieto- ja ohjeistuspakettina digitaalisista markkinointiviestintäkanavista ja niiden toiminnasta sekä markkinointiviestinnästä yleisesti.
Opinnäytetyössä käytettiin SMART- ja SOSTAC-mallia sekä SWOT-analyysia ja benchmarkingia tukemaan oppaan luomista onnistuneesti toimeksiantajayritykselle. Opinnäytetyössä käytimme konstruktiivista lähestymismenetelmää sekä hyödynsimme PDCA-mallia. Menetelmän ja mallin avulla pystyimme suunnittelemaan, toteuttamaan, ottaa käyttöön sekä tarkistamaan produktia. Opinnäytetyössä esitellään kaikki työssä käytetyt mallit, analyysit ja menetelmät.
Opinnäytetyö aloitettiin tammikuussa 2022 ja työ valmistui toukokuussa 2022. Lopputulokseksi saimme digitaalisen markkinointiviestintäoppaan, joka käsittelee markkinointiviestintää, verkkosivuja, markkinointiviestinnänmalleja ja analyysin sekä Facebook-sivuja. Oppaassa käytettiin kuvia ohjeistamaan lukijaa tekemään muutoksia sekä verkkosivuilla että Facebook-sivuilla. Ohjeistuksen lisäksi oppaassa on vinkkejä toiminnan parantamiseen kyseisissä markkinointiviestintäkanavissa.
Opinnäytetyön tietoperusta koostui rakennusalasta, digitaalisesta markkinointiviestinnästä, markkinoinnista, Facebook-sivujen toiminnasta sekä verkkosivujen toiminnasta. Tietoperustan avulla loimme lukijoille ohjeistuksen ja tietopaketin digitaalisista markkinointiviestintäkanavista. Tietoperusta tuki opinnäytetyön päätavoitetta eli digitaalista markkinointiviestintäopasta, jonka oli toimittava toimeksiantajayritykselle tieto- ja ohjeistuspakettina digitaalisista markkinointiviestintäkanavista ja niiden toiminnasta sekä markkinointiviestinnästä yleisesti.
Opinnäytetyössä käytettiin SMART- ja SOSTAC-mallia sekä SWOT-analyysia ja benchmarkingia tukemaan oppaan luomista onnistuneesti toimeksiantajayritykselle. Opinnäytetyössä käytimme konstruktiivista lähestymismenetelmää sekä hyödynsimme PDCA-mallia. Menetelmän ja mallin avulla pystyimme suunnittelemaan, toteuttamaan, ottaa käyttöön sekä tarkistamaan produktia. Opinnäytetyössä esitellään kaikki työssä käytetyt mallit, analyysit ja menetelmät.
Opinnäytetyö aloitettiin tammikuussa 2022 ja työ valmistui toukokuussa 2022. Lopputulokseksi saimme digitaalisen markkinointiviestintäoppaan, joka käsittelee markkinointiviestintää, verkkosivuja, markkinointiviestinnänmalleja ja analyysin sekä Facebook-sivuja. Oppaassa käytettiin kuvia ohjeistamaan lukijaa tekemään muutoksia sekä verkkosivuilla että Facebook-sivuilla. Ohjeistuksen lisäksi oppaassa on vinkkejä toiminnan parantamiseen kyseisissä markkinointiviestintäkanavissa.