Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Nuorille aikuisille kohdennettu ravintovalmennuksen sisältömarkkinointi

Virkki, Tiia (2022)

 
Avaa tiedosto
Virkki_Tiia.pdf (719.0Kt)
Lataukset: 


Virkki, Tiia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060114011
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on löytää uusia keinoja FLT-ravintovalmennuksen markkinointiin nuorille aikuisille. Opinnäytetyön kohderyhmäksi valikoituivat 25-40-vuotiaat nuoret aikuiset. Opinnäytetyön tarkoituksena on kartoittaa, miten ravintovalmennusta saataisiin paremmin markkinoitua valitulle kohderyhmälle. Tärkeimpänä tavoitteena on siis selvittää, miten ja millä keinoilla kohderyhmä tavoitettaisiin parhaiten ravintovalmennuksen asiakkaiksi. Tässä opinnäytetyössä on myös tarkoituksena tutkia sitä, missä kanavissa ravintovalmennuksen sisältömarkkinointia kannattaisi tehdä, jotta kohderyhmä tavoitettaisiin parhaiten.

Opinnäytetyön tarkoituksena on myös tuottaa luotettavaa tietoa siitä, millaista kohderyhmän sosiaalisen median käyttö on sekä tarkoituksena on hankkia tietoa siitä, millainen sisältömarkkinointi ja mitkä kanavat toimivat valitulle kohderyhmälle parhaiten. Lisäksi tarkoituksena on tutkia kohderyhmän terveyskäyttäytymistä ja saada tietoa, mistä tämä kohderyhmä etsii tietoa terveyteensä liittyen.

Toimeksiantajana opinnäytetyölle toimii yritys nimeltään Hyvän Olon Polku. Hyvän Olon Polku on Keravalla toimiva hieronta- ja hyvinvointipalveluita tarjoava yritys. Yritys tarjoaa myös kalevalaista jäsenkorjausta sekä FLT-ravintovalmennusta. Tässä tutkimuksessa tutkitaankin nimenomaan sitä, miten kohderyhmälle voisi markkinoida FLT-ravintovalmennusta paremmin.

Opinnäytetyön pohjaksi on toteutettu tutkimus, joka tehtiin kyselytutkimuksen muodossa kyseiselle kohderyhmälle. Tutkimuksessa hyödynnettiin siis kvantitatiivistä eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Kyselytutkimukseen vastasi yhteensä 105 henkilöä.
Tämän tutkimuksen sekä aiemmin tehtyjen tutkimuksien mukaan sosiaalisen median käyttö on merkittävästi nousussa. Suosituimpina kanavina esiin nouseekin Instagram, Facebook ja Snapchat. Lisäksi kiinnostus blogeja kohtaan on kasvussa sekä sähköpostilla nähdään olevan oma roolinsa sisältömarkkinoinnin tukena. Toteutetun tutkimuksen perusteella voidaan todeta sisältömarkkinoinnilla olevan merkittävä vaikutus sen kuluttajiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste