Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Workflow improvements on project management and version control at Xamk Game Studios

Koivula, Aki (2022)

 
Avaa tiedosto
Aki_Koivula.pdf (542.1Kt)
Lataukset: 


Koivula, Aki
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060114005
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite oli löytää uusia tapoja parantaa Xamk Game Studios tiimien työkulkua. Tutkimuksen kohteena oli etenkin projekti- ja versiohallinta. Kesän 2021 Xamk Game Portfolio -tiimi toimi analyysin pohjana. Tarkoitettu lopputulos oli lista muutoksia, jotka voisivat tehostaa tiimin työnkulkua.

Tutkimus toteutettiin case-tutkimuksena Xamk Game Portfolio -tiimistä. Vertauksia tiimin työnkulkuun tehtiin tiedonetsinnän jälkeen. Tietoa etsittiin etenkin suosituimmista ja yleisimmistä projektinhallinan metodologioista. Myös vaihtoehtoisia työkaluja projektin- ja versiohallintaan tutkittiin.

Tarkemman analyysin pohjalta ehdotettiin erinäisiä muutoksia, joiden hyvät sekä huonot puolet tutkittiin ja selitettiin. Lyhyet, mutta kattavat, kuvaukset jokaisesta tutkitusta työkalusta ja projektinhallinan metodologiasta löytyy työn teoriaosuudesta. Taulukot samoista yhteensopivista työkaluista ja metodologioista löytyy myös nopeampaa tiedon visualisointia varten.

Etsitty tieto ja tehty analyysi viittaavat siihen, että tiettyjen käytäntöjen lisääminen voi nostaa sekä työn laatua että tehostaa työkulkua. Jokainen tiimi on kuitenkin ainutlaatuinen ja erilainen muihin verrattuna ja tämä pitää huomioida työkaluja ja prosessia valittaessa. Xamk Game Studios voi hyödyntää tehtyä tutkimusta ehdottaessaan työkaluja ja projektinhallinnan metodologioita tiimeilleen käytettäväksi. Huomioitavaa on kuitenkin, että lopullinen päätös on tiimillä itsellään ja tiimin pitää oikeasti haluta parantua, jotta näistä tuloksista olisi hyötyä.
 
The objective of this thesis was to find new ways to improve the workflow of the Xamk Game Studios teams focusing on project management and version control. The Xamk Game Portfolio team of summer 2021 was used as basis for the study. The intended result was a list of changes that could improve the efficiency of a team’s workflow.

The thesis was a case study of the Xamk Game Portfolio team. Comparisons to the team’s workflow were made after examining some of the more popular and commonplace project management methodologies. Alternative tools for project management and version control were also investigated.

Based on an analysis, changes were proposed with both advantages and disadvantages being explored. Surface level descriptions on each examined tool and methodology were also provided. Tables of different compatible methodologies and tools were presented for data visualization.

The collected information and the results of the analysis suggest that adding certain practices can improve the quality of work and efficiency of the workflow. Each team is different and needs to account for their members’ quirks and personalities. Xamk Game Studios can use this thesis to suggest methodologies and tools for teams. However, it should be noted that the ultimate choice must be made by the team, and the team must be willing to improve to gain benefit from the results of this thesis.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste