Tietämyskanta käyttötuen apuna
Hellman, Janne (2014)
Hellman, Janne
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405158022
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405158022
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli löytää Ab HUR Oy:lle sen tarpeiden mukainen tietämyksenhallintaratkaisu. Opinnäytetyön teoriaosuus kuvaa tietämyksen ja käyttötuen merkitystä yritystoiminnalle. Käytännön osuus kuvaa tietämyskantaohjelmiston valintaa ja käyttöönottoa kohdeyrityksessä.
Tietämyskantaohjelmisto on tarkoitettu käytettäväksi yrityksen sisäiseksi tueksi parantamaan asiakaspalvelua. Markkinoilla on maksullisia ja maksuttomia tuotteita. Tietämyskantaohjelmistot saattavat poiketa toisistaan muun muassa ominaisuuksien määrän perusteella. Tietämyskantaohjelmiston valitseminen on tärkeä päätös. Ohjelmiston on palveltava kaikkia sen käyttäjiä tehokkaasti ja vaivattomasti.
Työn tuloksena otettiin käyttöön järjestelmä sekä arvioitiin järjestelmän vaikutuksia lyhyellä aikavälillä käyttöönoton jälkeen.
Tietämyskantaohjelmisto on tarkoitettu käytettäväksi yrityksen sisäiseksi tueksi parantamaan asiakaspalvelua. Markkinoilla on maksullisia ja maksuttomia tuotteita. Tietämyskantaohjelmistot saattavat poiketa toisistaan muun muassa ominaisuuksien määrän perusteella. Tietämyskantaohjelmiston valitseminen on tärkeä päätös. Ohjelmiston on palveltava kaikkia sen käyttäjiä tehokkaasti ja vaivattomasti.
Työn tuloksena otettiin käyttöön järjestelmä sekä arvioitiin järjestelmän vaikutuksia lyhyellä aikavälillä käyttöönoton jälkeen.