Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yritys X:n sisäisen viestinnän kehittäminen

Repo, Annukka (2022)

 
Avaa tiedosto
Oppari suojattu versio oikea.pdf (1.258Mt)
Lataukset: 


Repo, Annukka
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060114093
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön päätavoitteena on selvittää miten toimeksiantajayrityksen sisäistä viestintää tulisi kehittää. Henkilöstökyselyn avulla selvitetään sisäisen viestinnän nykyinen tila sekä viestitäänkö strategian mukaisesti. Lisäksi selvitetään ovatko viestinnän kanavat toimivia.

Opinnäytetyön viitekehyksen tarkoituksena on auttaa ymmärtämään sisäisen viestinnän eri osa-alueita, viestintäkanavien käyttöä, sisäistä markkinointia, strategian tärkeyttä viestin- nässä sekä miten muutoksista viestitään. Viitekehystä voi hyödyntää sisäisen viestinnän suunnittelussa.

Opinnäytetyössä toteutettiin kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus ja tutkimusmenetel- mänä käytettiin kyselylomaketta. Tutkimuksessa selvitettiin Yritys X:n sisäisen viestinnän nykyistä tilaa eli mitkä asiat tällä hetkellä toimivat ja missä on kehitettävää. Kysely toteutet- tiin Webropol-ohjelman avulla toukokuussa 2021. Tutkimuksen osallistui koko Yritys X:n henkilöstö, pois lukien ylin johto. Kyselylomakkeen linkki lähetettiin 54 henkilölle sähköpos- tilla ja vastauksia saatiin 31 kappaletta. Vastausprosentiksi tuli 57 %. Tutkimustuloksia analysoitiin määrällisesti.

Tutkimustulosten perusteella jokaiselta sisäisen viestinnän osa-alueelta löytyi kehitettävää, mutta moni asia oli myös hyvin. Muutosviestintää toivottiin parannettavan eli muutoksien syistä ja seurauksista tulisi kertoa avoimemmin. Tiedottamisen tapaa ei koettu innostavaksi ja vuorovaikutusta toivottaisiin enemmän. Vastaajat haluaisivat saada omalta esimiehel- tään enemmän palautetta sekä kiitosta. Uusien asioiden läpikäymiseen tarvitaan enemmän aikaa. Tietoa kuitenkin välitetään aktiivisesti ja ilmapiiri työyhteisössä koetaan hyväksi. Vastaajat kokivat olevansa sitoutuneita yrityksen toimintaan. Viestintäkanavat toimivat pää- asiassa hyvin, mutta ohjeistuksia niiden käytöstä tulisi tarkentaa. Viestintäkanavista tär- keimpinä korostuivat sähköposti, lähiesimies sekä WhatsApp. Tutkimustuloksia voidaan hyödyntää yrityksen sisäisen viestinnän suunnittelussa ja sen kehittämisessä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste