Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

ERP- ja CRM-järjestelmien asiantuntijan päiväkirja

Lundahn, Tomi (2022)

 
Avaa tiedosto
lundahn_tomi.pdf (648.1Kt)
Lataukset: 


Lundahn, Tomi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060114121
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toteutettu päiväkirjaopinnäytetyönä. Työtehtäviä seurattiin kahdeksan viikon ajan aikavälillä 24.1.2022 – 18.3.2022. Työssä kuvataan ERP- ja CRM-järjestelmäasiantuntijan työtehtäviä, niissä ilmeneviä haasteita ja kuinka tilanteet on ratkaistu. Haasteita ja ratkaisuja reflektoidaan ja pohditaan, olisiko niistä voitu suoriutua paremmin toisilla menetelmillä. Työssä pureudutaan myös työntekijän näkökulmasta haastavimpiin kehityskohteisiin suoriutumisen kannalta ja niihin on etsitty kirjallisuudesta ratkaisuja.

Seurantajakson aikana työntekijän tärkeimpiin työtehtäviin kuuluu esimerkiksi ERP- ja CRM-järjestelmien tukipyynnöt, joita kutsutaan tiketeiksi. Asiantuntijan tehtävänä on tukea sidosryhmiä järjestelmään liittyvissä ongelmissa eli suorittaa sidosryhmien lähettämiä tikettejä. Seurantajaksolla toinen tärkeä osa työnkuvaa on osallistuminen palavereihin ja koulutuksiin. Palavereissa käsitellään esimerkiksi järjestelmiin liittyviä ongelmia, muutoshallintaa ja muutoksiin liittyviä testauksia. Tärkeä osa työntekijän tiimin toimintaa on järjestelmän muutosten testaus ennen tuotantoon hyväksymistä. Palavereihin voi osallistua niin järjestelmän omistajia kuin useita eri sidosryhmien edustajia. Koulutuksissa kehitetään työntekijän osaamista järjestelmien hallinnassa. Laajan järjestelmän oppimiseen saattaa kulua jopa vuosia.

Asiantuntijan työnkuvaan liittyy paljon ajankäytöllisiä haasteita. Työtehtävät sisältävät organisaatioon liittyviä tehtäviä ja esimerkiksi palavereihin osallistumiseen ja sähköpostien kirjoittamiseen kuluu paljon aikaa. Työtehtävät sisältävät vaihtelua ja päivittäin suoritetaan toimenpiteitä useassa eri järjestelmässä. Tehtävien vaihtelevuus ja työtehtävien määrä vaikeuttaa priorisointia, joka on tärkeässä asemassa asiantuntijan työssä. Viikkoanalyyseissa pohditaan kuinka ajankäyttöä ja priorisointia voitaisiin helpottaa prosessien ja yhteysvastuun avulla.

Työntekijän suurimmat henkilökohtaiset haasteet asiantuntijan työssä liittyvät esiintymiseen ja kommunikointiin. Päiväkirjan aikana työntekijä sekä osallistuu palavereihin että järjestää useita palavereita. Palaverit ovat työn keskiössä ja myös tärkein asiantuntijan kommunikointikanava muihin sidosryhmiin. Opinnäytetyössä pohditaan, kuinka kommunikoinnin avulla tehtäisiin omasta ja muiden työstä sujuvampaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste