Myynnin ja markkinoinnin tehostaminen digitaalisten kanavien avulla : case: Sajas Group
Konttila, Eemi (2022)
Konttila, Eemi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060114308
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060114308
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitetään, miten Sajas Group pystyy tulevaisuudessa tehostamaan kulutusosiensa myyntiä ja markkinointia digikanavien avulla. Lisäksi työssä tutkitaan, mitä erilaisia vaihtoehtoja digikanavien käytössä on tarjolla. Työn toimeksiantaja on Sajas Group. Tutkimustuloksia on tarkoitus käyttää tulevaisuudessa toimeksiantajan myynnin ja markkinoinnin tehostamiseen.
Teoriakokonaisuudessa käsitellään ensin B2B-markkinointia ja -myyntiä yleisellä tasolla. Tämän jälkeen käydään läpi, miten digitaalisia kanavia voidaan hyödyntää myynnin ja markkinoinnin tukena. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään digimarkkinoinnin eri keinoja sekä erilaisia digitaalisia kanavia.
Opinnäytetyön tutkimusosiossa on toteutettu teemahaastattelu. Teemahaastattelu koostuu 10 kysymyksestä ja haastateltavat ovat Sajas Groupin työntekijöitä. Haastattelun vastauksista on koostettu työn loppuun johtopäätökset. Johtopäätökset koostuu suosituksista, mitä toimeksiantaja voi tulevaisuudessa käyttää.
Teoriakokonaisuudessa käsitellään ensin B2B-markkinointia ja -myyntiä yleisellä tasolla. Tämän jälkeen käydään läpi, miten digitaalisia kanavia voidaan hyödyntää myynnin ja markkinoinnin tukena. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään digimarkkinoinnin eri keinoja sekä erilaisia digitaalisia kanavia.
Opinnäytetyön tutkimusosiossa on toteutettu teemahaastattelu. Teemahaastattelu koostuu 10 kysymyksestä ja haastateltavat ovat Sajas Groupin työntekijöitä. Haastattelun vastauksista on koostettu työn loppuun johtopäätökset. Johtopäätökset koostuu suosituksista, mitä toimeksiantaja voi tulevaisuudessa käyttää.