Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Myyntiprosessin kehittäminen

Tuurinmäki, Matias (2022)

 
Avaa tiedosto
Tuurinmaki_Matias.pdf (422.1Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Tuurinmäki, Matias
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060214503
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Power Seinäjoen myyntiprosessia ja löytää siitä kohtia, joita voisi mahdollisesti kehittää. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä myyntityöhön ja sen ominaisuuksiin. Toisena tavoitteena oli haastatella Power Seinäjoen henkilökuntaa myyntiprosessiin liittyen.

Opinnäytetyön teoriaosa käsittelee myyntityön perusteita, myyntityön haasteita sekä hyvän myyjän ominaisuuksia. Lisäksi teoriaosa käsittelee myyntiprosessin vaihe vaiheelta, ensikontaktista asiakkuuden jälkihoitoon. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys tukee opinnäytetyön tarkoituksen saavuttamista sekä luo perustan empiiriselle tutkimukselle.

Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena haastattelututkimuksena, jossa käytettiin apuna opinnäytetyön laatijan luomaa haastattelurunkoa. Henkilökohtaiset haastattelut tehtiin toimeksiantajayrityksen kuudelle työntekijälle. Haastattelun tavoitteena oli selvittää Power Seinäjoen henkilökunnalta, millaisia ominaisuuksia he kokevat hyvällä myyjällä olevan, millaiseksi myyntiprosessi koetaan, mitkä asiat vaikuttavat myyntiprosessiin ja miten myyntiprosessia voitaisiin mahdollisesti kehittää.

Haastattelututkimuksen tulosten perusteella myyntiprosessi koetaan jossain määrin haastavaksi. Tuloksista selvisi, että osa työntekijöistä kaipaa tukea myyntiprosessin eri vaiheisiin. Erityisesti palvelumyynti koettiin osittain haastavaksi, ja tähän toivottiin lisää perehdytystä. Haastattelusta selvisi, että asiakkaat eivät aina luota palveluun ja tahtoisivat nähdä palvelun tuoman hyödyn heti myyntitilanteessa. Haastattelun vastausten pohjalta luotiin kehittämisehdotuksia toimeksiantajayritykselle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste