Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointiviestinnän kehittäminen kohderyhmäajattelun kautta: Emotion Rovaniemi

Seitaniemi, Jemina (2022)

 
Avaa tiedosto
Seitaniemi_Jemina.pdf (926.5Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Seitaniemi, Jemina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060214483
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli Emotion Rovaniemen markkinointiviestinnän kehittäminen asiakasymmärryksen ja kohderyhmäajattelun kautta. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Rovaniemen alueen Emotion asiakkaiden ominaispiirteitä verrattuna muiden alueiden Emotion asiakkaisiin, jotta markkinointiviestintää kyettäisiin tulevaisuudessa kehittämään kohderyhmää puhuttelevammaksi. Tarkoituksena oli myös selvittää, saavutetaanko tämänhetkisellä markkinointiviestinnällä todellisia Emotion Rovaniemen liikkeessä asioivia asiakkaita.

Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointiviestintää ja sisältöstrategian merkitystä ja avattiin tarkemmin sisältömarkkinointia. Lisäksi käsiteltiin asiakasymmärryksen ja kohderyhmäajattelun merkitystä tavoitteellisen sisällön tuottamisessa. Teoriapohjan tarkoituksena oli tukea tutkimuksellista osuutta.

Empiirinen osuus toteutettiin laatimalla ensin standardoitu kyselytutkimus Emotion Rovaniemen sosiaalisen median kanavissa, Facebookissa ja Instagramissa. Kyselytutkimuksen perusjoukko eli Emotion Rovaniemen sosiaalisen median seuraajat oli suuri, mutta lopullinen kyselyn vastausmäärä jäi huomattavasti odotettua alhaisemmaksi. Alhaisen vastausprosentin vuoksi tehdyn tutkimuksen reliabiliteetti eli luotettavuus oli heikko ja tutkimus ei ollut yleistettävissä. Kyselytutkimuksen avulla ei onnistuttu selvittämään Rovaniemen alueen Emotion asiakkaiden ominaispiirteitä, mutta se auttoi luomaan käsitystä Emotion Rovaniemen tämänhetkisestä sosiaalisen median markkinoinnin tilanteesta.

Asiakaskyselyn jälkeen laadittiin sosiaalisen median nykytila-analyysi, joka toteutettiin tässä opinnäytetyössä SWOT-analyysina. Tämä laadittiin hyödyntämällä asiakaskyselyn tuloksia, keskustelemalla toimeksiantajan kanssa ja tarkastelemalla yrityksen sosiaalisen median kanavia. Lopullisena tuotoksena oli kehitysehdotuksia Emotion Rovaniemen sosiaalisen median markkinointiviestinnän edistämiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste