Instagram-suunnitelma Visit Forssa Regionille
Ekqvist, Katja (2022)
Ekqvist, Katja
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060214924
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060214924
Tiivistelmä
Vuonna 2022 sosiaalinen media on tullut osaksi jokapäiväistä elämää yrityksen
markkinoinnissa. Sosiaalisen median tarjoamia mahdollisuuksia hyödyntävät yksityishenkilöt, yritykset ja organisaatiot. Sosiaalisen median menestyksellinen hyödyntäminen markkinoinnissa vaatii suunnitelmallisuutta ja pitkäjänteisyyttä. Sisällöntuotannon vuositasoinen suunnittelu ja tulosten jatkuva analysointi ovat tärkeä osa sosiaalisen median suunnitelmaa.
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana on Forssan Yrityskehitys Oy. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää hyödyllinen ja käyttökelpoinen Instagram-suunnitelma Visit Forssa Region Instagram-tilille. Visit Forssa Region Instagram -tili on Forssan Yrityskehitys Oy:n ylläpitämä Instagram-tili, jonka tavoitteena on lisätä Forssan seudun tunnettavuutta ja näkyvyyttä matkailukohteena.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta. Tietoperustassa käsitellään sosiaalista mediaa yleisesti, ja sen hyödyntämistä markkinoinnin välineenä. Tietoperustassa käsitellään myös Instagramin toiminnallisuuksia, sitoutuneisuuden ja algoritmin merkitystä. Produkti, eli opinnäytetyön toiminnallinen osa on Instagram-suunnitelma Visit Forssa Regionille, sekä sisällöntuotantoa helpottava vuosikello. Suunnitelman tavoitteena on lisätä toimeksiantajan ymmärrystä ja osaamista Instagramista ja sen tarjoamista mahdollisuuksista näkyvyyden lisäämiseksi.
Forssan yrityskehitys Oy tulee hyödyntämään suunnitelmaa ylläpitäessään Visit Forssa Region – tiliä. Instagram-suunnitelman pitkän ajan tavoite on kasvattaa Forssan ja lähiseudun kiinnostavuutta matkailukohteena. Toiminnallinen osuus aloitettiin toteuttamalla nykytila-analyysi olemassa olevasta Instagram-tilistä. Toimeksiantajan haastattelun ja nykytila-analyysin perusteella kirjattiin konkreettiset tavoitteet Instagram-suunnitelmalle.
Opinnäytetyö ja produkti yhdessä antavat lukijalleen kattavan läpileikkauksen sosiaalisesta mediasta, Instagramin käyttömahdollisuuksista ja Instagramin sisältämistä erilaisista sisällönjulkaisuun tarkoitetuista työkaluista.
Työ aloitettiin loppuvuodesta 2021 ja se valmistui toukokuussa 2022.
markkinoinnissa. Sosiaalisen median tarjoamia mahdollisuuksia hyödyntävät yksityishenkilöt, yritykset ja organisaatiot. Sosiaalisen median menestyksellinen hyödyntäminen markkinoinnissa vaatii suunnitelmallisuutta ja pitkäjänteisyyttä. Sisällöntuotannon vuositasoinen suunnittelu ja tulosten jatkuva analysointi ovat tärkeä osa sosiaalisen median suunnitelmaa.
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana on Forssan Yrityskehitys Oy. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää hyödyllinen ja käyttökelpoinen Instagram-suunnitelma Visit Forssa Region Instagram-tilille. Visit Forssa Region Instagram -tili on Forssan Yrityskehitys Oy:n ylläpitämä Instagram-tili, jonka tavoitteena on lisätä Forssan seudun tunnettavuutta ja näkyvyyttä matkailukohteena.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta. Tietoperustassa käsitellään sosiaalista mediaa yleisesti, ja sen hyödyntämistä markkinoinnin välineenä. Tietoperustassa käsitellään myös Instagramin toiminnallisuuksia, sitoutuneisuuden ja algoritmin merkitystä. Produkti, eli opinnäytetyön toiminnallinen osa on Instagram-suunnitelma Visit Forssa Regionille, sekä sisällöntuotantoa helpottava vuosikello. Suunnitelman tavoitteena on lisätä toimeksiantajan ymmärrystä ja osaamista Instagramista ja sen tarjoamista mahdollisuuksista näkyvyyden lisäämiseksi.
Forssan yrityskehitys Oy tulee hyödyntämään suunnitelmaa ylläpitäessään Visit Forssa Region – tiliä. Instagram-suunnitelman pitkän ajan tavoite on kasvattaa Forssan ja lähiseudun kiinnostavuutta matkailukohteena. Toiminnallinen osuus aloitettiin toteuttamalla nykytila-analyysi olemassa olevasta Instagram-tilistä. Toimeksiantajan haastattelun ja nykytila-analyysin perusteella kirjattiin konkreettiset tavoitteet Instagram-suunnitelmalle.
Opinnäytetyö ja produkti yhdessä antavat lukijalleen kattavan läpileikkauksen sosiaalisesta mediasta, Instagramin käyttömahdollisuuksista ja Instagramin sisältämistä erilaisista sisällönjulkaisuun tarkoitetuista työkaluista.
Työ aloitettiin loppuvuodesta 2021 ja se valmistui toukokuussa 2022.