Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Uutiskirje markkinointikeinona kuluttajille

Niskanen, Lotta (2022)

 
Avaa tiedosto
Lotta_Niskanen.pdf (528.2Kt)
Lataukset: 


Niskanen, Lotta
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060214930
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli tutkia kuluttajille suunnattavaa uutiskirjettä. Tavoitteena oli kehittää sekä testata toimeksiantajayrityksen kuluttajille suunnattua uutiskirjepohjaa. Tutkimusongelmina oli selvittää, millainen on toimiva uutiskirje (esim. lähetysrytmi, sisältörakenne), millainen uutiskirjeen sisältö tuottaa halutunlaista kävijäliikennettä verkkosivustolle ja miten dataa hyödynnetään uutiskirjeen kehittämisessä.

Opinnäytetyön tutkimuksellisena lähestymistapana käytettiin toimintatutkimusta ja menetelminä benchmarkingia ja A/B-testausta. Aineistoa koottiin A/B-testauksen avulla ja testaustuloksia analysoitiin Mailchimp-uutiskirjeohjelmiston avulla. Tutkimusta tehtiin suunnitellen, toteuttaen, arvioiden ja kehittäen. Muutoksia tehtiin jokaiseen testausvaiheeseen. Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään uutiskirjemarkkinointia, ajantasaisen osoiterekisterin tärkeyttä, henkilötietojen keräämistä ja lainsäädäntöä.

Työssä saadut tulokset osoittivat, että A/B-testauksen ja benchmarkingin kautta löydettiin keinoja uutiskirjeen kehittämiseen vastaamaan paremmin kuluttajille suunnattavaa uutiskirjemarkkinointia. Työn perusteella voidaan todeta, että uutiskirjeen rakenteita testaamalla ja sisältöä kehittämällä on mahdollista kasvattaa kuluttajien klikkaushalukkuutta. ¨

Asiasanat: uutiskirje, sähköpostimarkkinointi, A/B-testaus, benchmarking
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste