Markkinointisuunnitelma toiminimelle Anady Studio
Veber, Maria (2022)
Lataukset:
Veber, Maria
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060315049
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060315049
Tiivistelmä
Kyseisen toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena on laatia toimiva markkinoinnin teoriaan pohjautuva markkinointisuunnitelma pienelle toimeksiantoyritykselle Anady Studio. Markkinointisuunnitelma on yritykselle laadittu tulevaisuuden varalle suunniteltu markkinoinnin toimintamalli, joka sisältää tavoitteet, lähtökohta-analyysit ja miten tavoitteita saavutetaan. Toimeksiantajayritys on vuonna 2015 perustettu toiminimi, jonka omistaja Alina Kuzyva on aloittanut toimintansa rakennekynsien teolla vuokraamalla tuolia vieraasta kauneushoitolasta. Vuonna 2020 yrittäjä on vuokrannut tilan, johon haluaa perustaa kauneushoitolan ja vuokrata käyttämättömät tilat muille toiminimellä työskenteleville kauneushoitoalan yrittäjille. Yrittäjällä on aikomusta siirtyä jossain vaiheessa nykyisestä toiminimestä osakeyhtiöksi.
Työ koostuu teoreettisesta ja toiminnallisesta viitekehyksestä. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys pohjautuu klassiseen markkinointiteoriaan sekä kasvavan yrityksen näkökulmasta hyödylliseen teoreettiseen viitekehykseen. Teoreettisen osuuden jälkeen esitetään teoriaan pohjautuva toiminnallinen osuus.
Toiminnallisessa osuudessa on otettu huomioon toimeksiantoyrittäjän mielipidettä ja markkinointisuunnitelma on pyritty laatimaan käytännölliseksi yrittäjän toteutusmahdollisuuksien mukaan. Työn empiirinen osuus perustuu pääsääntöisesti kvalitatiiviseen tutkimukseen ja työn ohella on toteutettu pieni kvantitatiivinen tutkimus yrityksen asiakaskyselyllä, joka tehtiin yrittäjän Instagram Stories alustan kautta. Liitteinä on laadittu toimeksiantajalle budjetointia auttavat taulukot. Markkinointisuunnitelmasta tuli toimeksiantajalle sovellettava, ja se pystyy inspiroimaan yrittäjää myös tulevaisuuden ratkaisuissa.
Työ koostuu teoreettisesta ja toiminnallisesta viitekehyksestä. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys pohjautuu klassiseen markkinointiteoriaan sekä kasvavan yrityksen näkökulmasta hyödylliseen teoreettiseen viitekehykseen. Teoreettisen osuuden jälkeen esitetään teoriaan pohjautuva toiminnallinen osuus.
Toiminnallisessa osuudessa on otettu huomioon toimeksiantoyrittäjän mielipidettä ja markkinointisuunnitelma on pyritty laatimaan käytännölliseksi yrittäjän toteutusmahdollisuuksien mukaan. Työn empiirinen osuus perustuu pääsääntöisesti kvalitatiiviseen tutkimukseen ja työn ohella on toteutettu pieni kvantitatiivinen tutkimus yrityksen asiakaskyselyllä, joka tehtiin yrittäjän Instagram Stories alustan kautta. Liitteinä on laadittu toimeksiantajalle budjetointia auttavat taulukot. Markkinointisuunnitelmasta tuli toimeksiantajalle sovellettava, ja se pystyy inspiroimaan yrittäjää myös tulevaisuuden ratkaisuissa.