Kundundersökning hos företaget Tili Sydwest Oy Ab
Lindström, Benjamin (2022)
Lindström, Benjamin
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060114313
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060114313
Tiivistelmä
Kundundersökning är en viktig del inom branscher som involverar kunder i form av något slag. Kundundersökningar kan vara en avgörande faktor för relationen mellan ett företag och kund. Kundernas åsikter kan i vissa fall vara en ögonöppnare för företaget.
För en redovisningsbyrå som funnits länge i branschen är det viktigt att kunderna är nöjda och att redovisningsbyrån hjälper kunderna mot deras mål. Syftet med detta arbete är att hjälpa Tili Sydwest att undersöka ett antal utvalda kunder som de vill få en bättre bild av, nuläget.
Den väsentliga delen tar upp kundnöjdhet och hur man mäter den. Jag har även valt att undersöka vad NPS (Net promoter score) är och hur man kan använda det i framtida undersökningar. Även teori om kundrelationer i sociala medier, key account management och kundresan har behandlats.
I metoddelen av mitt arbete har jag använt mig av både kvalitativ (intervju) och kvantitativ (enkätundersökning) undersökningsmetod.
För en redovisningsbyrå som funnits länge i branschen är det viktigt att kunderna är nöjda och att redovisningsbyrån hjälper kunderna mot deras mål. Syftet med detta arbete är att hjälpa Tili Sydwest att undersöka ett antal utvalda kunder som de vill få en bättre bild av, nuläget.
Den väsentliga delen tar upp kundnöjdhet och hur man mäter den. Jag har även valt att undersöka vad NPS (Net promoter score) är och hur man kan använda det i framtida undersökningar. Även teori om kundrelationer i sociala medier, key account management och kundresan har behandlats.
I metoddelen av mitt arbete har jag använt mig av både kvalitativ (intervju) och kvantitativ (enkätundersökning) undersökningsmetod.