Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Covid-19 vaikutus hotellin henkilökuntaan ja heidän työhönsä

Lahti, Rasmus (2022)

 
Avaa tiedosto
Laadullinen tutkimus Covid-19 vaikutuksista hotellin henkilökuntaan ja heidän työhönsä. (421.0Kt)
Lataukset: 


Lahti, Rasmus
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060515475
Tiivistelmä
Joulukuussa 2019 Kiinan Wuhanissa alkanut uusi koronavirus ryhmään kuuluva virusinfektiotauti nimeltään SARS-CoV-2, myöhemmin tunnettu nimellä Covid-19, levisi ympäri maailmaa. Vain kolme kuukautta sen leviämisestä se julistettiin WHO:n toimesta pandemiaksi maaliskuussa 2020. Covid-19 aiheutti suuria taloudellisia tappioita etenkin matkailualan ja siihen linkittyvien toimijoiden keskuudessa. Lentoasemat, ravintolat ja hotellit kokivat kovan kolhun pandemiasta. Vaikutukset eivät kuitenkaan ulottuneet vain alan taloudellisiin ongelmiin vaan ne vaikuttivat myös matkailualan työllistämiin ammattilaisiin erittäin harmillisesti.

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli vastata omaan mielenkiintoni kohteeseen siitä, kuinka sen hetkinen harjoittelupaikkani Holiday Inn Tampere Central Station hotellin henkilökunta on jaksanut Covid-19 pandemian aiheuttamien suurien aaltojen keskellä. Työ koostuu teoreettisesta viitekehyksestä, jossa käydään yleistä teoriaa työturvallisuudesta, Covid-19 todellisista vaikutuksista maailman matkailualaan ja mikä Covid-19 oikeasti on. Työn tutkimusosa toteutettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena haastattelemalla Holiday Innin sitä henkilökunnan osaa, joka työskenteli hotellin aulassa samassa pisteessä itseni kanssa. Työn aineistokeruumenetelmäksi valikoitui teemahaastattelut ja nämä haastattelut toteutettiin yksilöhaastatteluina.

Haastattelusta saamani tulokset kokosin yhteen ja kävin kysymys kysymykseltä analyyttisesti läpi, jonka jälkeen etsin niistä kolme yleisintä ja eniten esille noussutta teemaa. Teemojen löydyttyä kävin ne erikseen vielä analyysimaisesti läpi omassa kappaleessaan niiden merkityksen kannalta. Tuloksista oli huomattavissa työntekijöiden jaksaminen, tyytyväisyys ketjun asennoituminen pandemiaa kohtaan ja työturvallisuuden ja työyhteisön näkyvyys.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste