Kiertolaispanimon perustaminen: Brändin kehittäminen
Hautamäki, Susanne Hannele (2022)
Hautamäki, Susanne Hannele
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060415346
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060415346
Tiivistelmä
Suomessa on suhteellisen paljon pienpanimoita. Ala on ollut tasaisessa nousussa viimeiset kaksikymmentä vuotta. Pienpanimoiden lisäksi on kolme isoa panimoa, jotka ovat johtaneet olutmarkkinoita Suomessa jo vuosikymmeniä. Näiden lisäksi alalla toimii kiertolaispanimoita, mikä on kevyempi ja helpompi yrittämisen ja tuotannon muoto perinteiseen panimotoimintaan verrattuna.
Tässä työssä käsitellään kiertolaispanimon perustamista ja kyseisen yrityksen brändäämistä. Jotta lukija pystyisi ymmärtämään aihetta paremmin, työssä sivutaan pienpanimo- ja ravintola-alaa sekä näiden tilannetta tämän hetken alueellisessa kilpailussa. Työssä käydään läpi myös markkinointikeinoja ja -kanavia.
Tässä työssä käsitellään kiertolaispanimon perustamista ja kyseisen yrityksen brändäämistä. Jotta lukija pystyisi ymmärtämään aihetta paremmin, työssä sivutaan pienpanimo- ja ravintola-alaa sekä näiden tilannetta tämän hetken alueellisessa kilpailussa. Työssä käydään läpi myös markkinointikeinoja ja -kanavia.