Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

KVS Oy bränditutkimus

Mäkinen, Frida (2022)

 
Avaa tiedosto
Makinen_Frida.pdf (3.171Mt)
Lataukset: 


Mäkinen, Frida
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615738
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakkaiden näkemyksiä KVS Oy:n brändistä. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä brändin rakentamiseen. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli toteuttaa bränditutkimus KVS Oy:lle.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee brändin rakentamista, brändi-identiteettiä, brändin merkitystä yritykselle, brändianalyysejä sekä brändin tutkimista.

Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena. Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin strukturoitua kyselylomaketta. Kysely toteutettiin sähköisesti Webropol-kysely- ja raportointityökalun avulla huhtikuussa 2022. Kyselyyn vastasi 145 henkilöä. Kyselylomakkeessa oli yrityksen toimintaan liittyviä kysymyksiä.

Tutkimustulosten mukaan toimeksiantajayrityksen keskeisimpiä brändiin liitettäviä mielikuvia ovat yrityksen toimiala, nykyaikaisuus, ammattimaisuus ja hyvä asiakaspalvelu. Tulosten mukaan yritys on usealla vastaajalla ensimmäinen mieleen tuleva yritys valaistus-/sähköalalla. Tulosten mukaan yrityksen sosiaalisen median kanavat eivät tavoita suurta määrää yrityksen kohderyhmästä. Tutkimuksen avulla toimeksiantajayritys sai ajankohtaista tietoa asiakkaiden mielikuvista yrityksen brändiä kohtaan, jonka avulla brändin kehittäminen on mahdollista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste