Verkkokaupan tuotekuvausten hakukoneoptimointi: Taito Satakunta Ry, Herra Hakkaraisen talo
Kankaanpää, Sofia (2022)
Kankaanpää, Sofia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060715994
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060715994
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on verkkokaupan sisällön hakukoneoptimointi. Työn toimeksiantajana toimi Taito Satakunta Ry, Herra Hakkaraisen talo.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena, eli työn tuloksena on jokin konkreettinen tuotos. Opinnäytetyössä toimeksiantajalle luotiin opas verkkokaupan tuotekuvausten hakukoneoptimointiin. Selvitettiin, miten saadaan parannettua verkkokaupan verkkonäkyvyyttä ja sijoittumista orgaanisissa hakutuloksissa.
Työssä tutustutaan hakukoneoptimointiin oleellisesti liittyvään teoriaan. Teoria sisältää perehtymisen digitaaliseen markkinointiviestintään ja sen osaan hakukonemarkkinointiin. Hakukonemarkkinointi on yläkäsite, joka pitää sisällään hakukoneoptimoinnin. Hakukoneoptimointiin kuuluu sivuston sisäinen optimointi, ulkoinen optimointi, linkkien optimointi sekä konversio-optimointi. Opinnäytetyön aihetta rajattiin sivuston sisäiseen optimointiin ja sisällön optimointiin. Opas sisältää ohjeet avainsanatutkimuksen ja tuotekuvaustekstien tekemiseen verkkokaupan tuotteille.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena, eli työn tuloksena on jokin konkreettinen tuotos. Opinnäytetyössä toimeksiantajalle luotiin opas verkkokaupan tuotekuvausten hakukoneoptimointiin. Selvitettiin, miten saadaan parannettua verkkokaupan verkkonäkyvyyttä ja sijoittumista orgaanisissa hakutuloksissa.
Työssä tutustutaan hakukoneoptimointiin oleellisesti liittyvään teoriaan. Teoria sisältää perehtymisen digitaaliseen markkinointiviestintään ja sen osaan hakukonemarkkinointiin. Hakukonemarkkinointi on yläkäsite, joka pitää sisällään hakukoneoptimoinnin. Hakukoneoptimointiin kuuluu sivuston sisäinen optimointi, ulkoinen optimointi, linkkien optimointi sekä konversio-optimointi. Opinnäytetyön aihetta rajattiin sivuston sisäiseen optimointiin ja sisällön optimointiin. Opas sisältää ohjeet avainsanatutkimuksen ja tuotekuvaustekstien tekemiseen verkkokaupan tuotteille.