Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Innostuksen johtaminen Sokotel Oy:n ravintola- ja hotelliliiketoiminnassa

Lahtinen, Heli (2022)

Avaa tiedosto
Lahtinen_Heli.pdf (1.248Mt)
Lataukset: 


Lahtinen, Heli
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615883
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia innostusta ja sen johtamista Sokotel Oy:n johtajien ja päälliköiden näkökulmasta sekä heidän kokemanaan. Tutkimuksessa haluttiin löytää konkreettisia keinoja innostuksen edistämiseksi, hyödyntämiseksi ja johtamiseksi. Tutkimuksen tarkoituksena oli päästä vaikuttamaan organisaation toiminta- ja johtamiskulttuuriin sekä organisaatiossa tehtäviin strategisiin valintoihin positiivisen johtamisen ja innostuksen mahdollistamisen keinoin.

Teoreettisena viitekehyksenä tutkimuksessa toimivat PRIDE-teoria ja positiivisen organisaation osatekijät. Tietoperustassa tarkasteltiin innostusta työn imun, sisäisen motivaation ja työssä kukoistamisen sateenvarjokäsitteenä.

Tutkimus oli kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus, joka toteutettiin puolistrukturoituina teemahaastatteluina. Haastattelujen teemat nousivat käytettävästä teoriasta ja tutkimusaineisto analysoitiin teoriaohjaavaa sisällönanalyysia hyödyntäen. Tutkimuksesta saatuja tuloksia tuettiin autoetnografisilla huomioillani.

Tutkimustulosten mukaan organisaation johto näkee innostuksen johtamisen osana yrityksen strategisia valintoja. Tutkimuksessa osoitettiin innostuksen johtamisen myönteinen vaikutus henkilöstö- ja asiakaskokemukseen sekä yrityksen parempaan tuloksellisuuteen.

Tutkimuksen keskeisiksi tuloksiksi nousivat työn merkityksellisyyden kokemus innostuksen mahdollistajana sekä johtajan aidon ja positiivisen esimerkin näyttämisen, työn jatkuvan kehittämisen sekä positiivisen ilmapiirin merkitys innostuksen johtamisen välineinä. Tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää organisaatiossa innostuksen johtamisen suunnittelussa ja toteutuksessa osana johtamiseen liittyviä strategisia toimintoja. Tutkimuksesta saatujen tulosten perusteella tuotettiin kehitysehdotuksia innostuksen johtamiseksi.

Tämän opinnäytetyön ydinviestinä on, kuinka positiivisesti johtamalla jokaisen henkilökohtaisesta innostuksen kokemuksesta on mahdollista saada koko organisaation kukoistusta edistävää, yrityksen tuloksellisuutta lisäävää ja jatkuvasti kehittyvää arkityötä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste