Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Etätyön lisääntymisen vaikutukset myyntitehtäviin

Seppälä, Kuutti (2022)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyo_Kuutti_Seppala.pdf (552.1Kt)
Lataukset: 


Seppälä, Kuutti
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022051810239
Tiivistelmä
Opinnäytetyötä lähdettiin tekemään opinnäytetyön tekijän kiinnostuksesta etätyöhön sekä myyntityö-hön. Opinnäytetyössä tutkittiin lisääntyneen etätyön vaikutuksia myyntitehtäviin. Tavoitteena oli selvit-tää, miten etätyö oli vaikuttanut myyntityöhön yrityksessä x. Lisäksi tavoitteena oli tuoda yrityksen x kaut-ta esille esimerkkejä etämyynityön toteutuksesta sekä sen mahdollisista hyödyistä ja haitoista.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisella eli laadullisella tutkimuksella. Tutkimuksen aineisto kerättiin puo-listrukturoidulla teemahaastattelulla siten, että haastattelut pidettiin verkossa yksilöhaastatteluina. Haas-tattelut pidettiin huhti-toukokuussa 2020. Tutkimuksessa haastateltiin yrityksen x viittä tutkimukseen soveltuvaa myyjää. Yritys x sekä haastateltavat valittiin tutkimukseen sen edellyttämien kriteerien avulla. Teoreettinen viitekehys piti sisällään myyntityötä sekä myyntiprosessia. Lisäksi siinä avattiin etätyötä ja sen positiivisia ja negatiivisia vaikutuksia. Tietoperusta koostui kirjallisuudesta, artikkeleista, tutkimuksista sekä muista valideista lähteistä.

Tutkimuksen tulosten mukaan etätyö on vaikuttanut positiivisesti yrityksen x myyntityöhön. Tutkimuk-sessa haastatellut myyjät, kokevat etätyön olevan positiivinen tapa työskennellä. Etätyö tuottaa vain posi-tiivisia vaikutuksia yrityksen x myyntityössä tehostamalla työtä. Yrityksessä x onkin panostettu etätyöhön suuresti. Etätyön negatiiviset vaikutukset ovat hyvin vähäisiä yrityksessä x ja ne koskivat vain kaupan päättämisen kestoa.

Voidaan todeta että, etätyö on oikein toteutettuna työtä kehittävä työskentelyn tapa, jolla pystytään tehostamaan myyntityötä huomattavasti varsinkin yrityksessä x. Myyntityön ja myyntiprosessin tehos-tuminen johtui etätyön tuomasta ajan säästämisestä. Työpäivän liikkumattomuus ja etätapaamiset johti-vat asiakastapaamisten kasvuun ja siten myyntityön kehitykseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste