Avain Säästöpankin viestintä nuorten aikuisten kohderyhmälle ja kohderyhmän toiveet viestinnälle
Anttila, Mia (2022)
Anttila, Mia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060716061
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060716061
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja oli Avain Säästöpankki. Nykypäivänä sosiaalinen media on merkittävä osa jokapäiväistä elämää. Se on helpottanut tiedon saantia ja nykypäivänä nuoret aikuiset ovatkin hyvin bränditietoisia. Vaikka sosiaalinen media on tuonut mukanaan paljon mahdollisuuksia viestintään, se on tuonut myös haasteita. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mikä nuoria aikuisia kiinnostaa nykypäivän viestinnässä ja pankkipalveluissa, sekä mistä kanavista heidät tavoittaa.
Opinnäytetyön tietoperustana käytettiin viestinnän kirjallisuutta, joka painottui brändin rakentamiseen, brändiä tukevaan viestintään sekä viestintään sosiaalisessa mediassa.
Osana opinnäytetyötä tehtiin tutkimus, jonka kohderyhmänä olivat 18–25-vuotiaat nuoret aikuiset. Tutkimus toteutettiin verkkokyselynä. Kyselyä jaettiin pankin jo olemassa oleville asiakkaille pankin omana verkkoviestinä ja sen lisäksi kyselyä jaettiin eri sosiaalisen median kanavissa. Tuloksista etsittiin tärkeimpiä kiinnostuksen kohteita ja ideoita viestintään.
Opinnäytetyön tietoperustana käytettiin viestinnän kirjallisuutta, joka painottui brändin rakentamiseen, brändiä tukevaan viestintään sekä viestintään sosiaalisessa mediassa.
Osana opinnäytetyötä tehtiin tutkimus, jonka kohderyhmänä olivat 18–25-vuotiaat nuoret aikuiset. Tutkimus toteutettiin verkkokyselynä. Kyselyä jaettiin pankin jo olemassa oleville asiakkaille pankin omana verkkoviestinä ja sen lisäksi kyselyä jaettiin eri sosiaalisen median kanavissa. Tuloksista etsittiin tärkeimpiä kiinnostuksen kohteita ja ideoita viestintään.