Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Mobiilisovelluksen brändäys – Case Visala

Järviniemi, Jussi (2022)

 
Avaa tiedosto
Jarviniemi_Jussi.pdf (4.024Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Järviniemi, Jussi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060716406
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää tietokilpailuun pohjautuvan mobiilisovelluksen brändisuunnitelma Kokkolalaisen Ape Group Finland Oy:n viihdepalveluita tarjoavalle Viihdemestarit-toiminimelle. Brändisuunnitelmaa hyödyntämällä yritys pyrkii kehittämään digitaalista liiketoimintaa, jolla varaudutaan fyysisen toimintaympäristön riskeihin.

Kehittämistyössä hyödynnettiin tapaustutkimusta, joka koostui benchmarking-menetelmällä tehdystä kilpailija-analyysistä, yritystä osallistavista brändäysworkshopeista sekä sinisen meren strategian strategiaprofiileista. Kehittämistyön lopputulos on brändisuunnitelma tietokilpailumobiilisovellukselle.

Opinnäytetyössä käydään aluksi läpi brändäystä ja sen menetelmiä, minkä jälkeen esitellään kehittämistyössä käytetyt menetelmät. Näiden jälkeen analysoidaan keskeisiä kilpailijoita ja selvitetään palvelun olennaisimpia kilpailutekijöitä, joiden pohjalta luodaan kilpailijoiden strategiaprofiilit. Seuraavaksi käydään läpi brändäysworkshoppien toteutus ja niiden aikana luodut materiaalit.

Lopussa kootaan yhteen brändäyksen tulokset eli sovelluksen visio ja missio, nimi ja suunnitelma visuaalisesta tyylistä. Lisäksi käydään läpi sovellukselle luodut vaihtoehtoiset strategiaprofiilit, joilla voidaan saavuttaa kilpailuetua markkinoilla. Työn päättää johtopäätökset-osa, jossa pohditaan toteutuksen onnistumista yleisesti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste