Sisäinen työnantajamielikuva : JYSK Suomi
Liukkonen, Aino (2022)
Liukkonen, Aino
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060816571
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060816571
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena on tarkastella, miten JYSKin myymäläpäälliköt, apulaismyymäläpäälliköt sekä myymäläpäällikköharjoittelijat näkevät JYSK-konsernin laatimat arvot arjessaan toimiessaan myymälöiden esihenkilöinä. Tutkimuksessa selvitettiin, toteutuuko JYSKin luoma työnantajamielikuva sekä siihen liitetyt arvot päivittäisessä johtamistyössä. Opinnäytetyön tutkimuksessa tutkittiin myös myymälän johtohenkilöiden sitoutumista yritykseen.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella menetelmällä ja tutkimusaineisto kerättiin kyselylomakkeella. Kyselylomake jaettiin JYSKin työntekijöiden Facebook-ryhmään. Kysely toteutettiin aikavälillä 9.4.2020-20.4.2020. Kyselylomakkeeseen vastasi yhteensä 56 JYSKin myymäläpäällikköä, apulaismyymäläpäällikköä ja myymäläpäällikköharjoittelijaa.
Tutkimuksessa selvisi, että JYSKin luoma työnantajamielikuva sekä arvoperusta toteutuu myymälätason johtamistyössä. Tutkimus osoitti, että myymäläpäälliköt, apulaismyymäläpäälliköt sekä myymäläpäällikköharjoittelijat sisäistävät JYSKin viestinnässä tiedotetut arvot ja ne näkyvät myös arjessa. Tutkimuksen mukaan
myymälöiden esimiehien sitoutuneisuus on hyvällä tasolla. Tutkimus nosti esiin myös kehityskohtia, kuten palautteen puutteellisuuden.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella menetelmällä ja tutkimusaineisto kerättiin kyselylomakkeella. Kyselylomake jaettiin JYSKin työntekijöiden Facebook-ryhmään. Kysely toteutettiin aikavälillä 9.4.2020-20.4.2020. Kyselylomakkeeseen vastasi yhteensä 56 JYSKin myymäläpäällikköä, apulaismyymäläpäällikköä ja myymäläpäällikköharjoittelijaa.
Tutkimuksessa selvisi, että JYSKin luoma työnantajamielikuva sekä arvoperusta toteutuu myymälätason johtamistyössä. Tutkimus osoitti, että myymäläpäälliköt, apulaismyymäläpäälliköt sekä myymäläpäällikköharjoittelijat sisäistävät JYSKin viestinnässä tiedotetut arvot ja ne näkyvät myös arjessa. Tutkimuksen mukaan
myymälöiden esimiehien sitoutuneisuus on hyvällä tasolla. Tutkimus nosti esiin myös kehityskohtia, kuten palautteen puutteellisuuden.