Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Videoiden vaikuttaminen markkinoinnissa

Föhr, Joonas; Lehkosuo, Otto (2022)

 
Avaa tiedosto
Videoiden vaikuttaminen markkinoinnissa (426.2Kt)
Lataukset: 


Föhr, Joonas
Lehkosuo, Otto
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060816702
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin Ansa Production Oy:lle. Ansa Production Oy on videoviestintään keskittynyt yritys Porvoosta.
Opinnäytetyön päätutkimusongelmana on selvittää videoiden hyötyjä erilaisten yritysten markkinoinnissa sekä pohtia videomarkkinointiin mahdollisesti liittyviä haasteita. Tavoitteena oli kerätä pääkaupunkiseudulla ja Porvoossa toimivilta yrityksiltä haastatteluiden avulla mielipiteitä ja kokemuksia videomarkkinoinnista. Haastattelukysymyksien avulla selvitettiin muun muassa mitä hyötyjä yritykset ovat jo kokeneet saavansa videoista osana markkinointistrategiaansa, mitä hyötyjä he näkevät voivansa saavuttaa jatkossa ja millaisia haasteita videomarkkinointiin voi liittyä. Haastattelutuloksia on pyritty analysoimaan niin, että toimeksiantaja, Ansa Production Oy, pystyy jatkossa kehittämään omia palveluitaan haastateltujen yrityksien näkemyksiä hyödyntäen.
Opinnäytetyön teoriaosuus pyrkii antamaan lukijalle hyvän taustatiedon empiirisen osuuden läpikäyntiin eli se käsittelee tutkimuksen kannalta relevantteja teorioita ja aihekokonaisuuksia. Opinnäytetyön teoriaosuudessa keskitytään avaamaan erityisesti digimarkkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin käsitteitä ja niihin liittyvää tutkimusta sekä kerrotaan olemassa olevasta kirjallisuudesta liittyen videoiden rooliin osana yritysten markkinointia.
Opinnäytetyön empiirinen osuus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Laadullinen aineisto kerättiin haastatteluista. Haastattelut tehtiin strukturoituina haastatteluina ja toteutettiin Webropol-ohjelman avulla. Haastatteluun osallistui kymmenen yritystä Porvoosta ja yhdeksän yritystä pääkaupunkiseudulta. Ennalta suunniteltuja avoimia haastattelukysymyksiä oli yhteensä kymmenen. Yritykset antoivat avoimet vastaukset haastattelukysymyksiin maalis- huhtikuun (2022) välisenä aikana, minkä jälkeen haastatteluvastaukset päästiin purkamaan ja avaamaan tutkimustuloksiksi.
Tutkimuksen tuloksista saatiin hyödyllistä tietoa liittyen siihen, kuinka videoita voidaan käyttää onnistuneesti yritysten markkinoinnissa sekä mitä hyötyjä ja haasteita videomarkkinointiin koetaan liittyvän. Tutkimuksen yleishavaintona voidaan pitää haastatteluista ilmenneen, että yritykset pitävät videomarkkinointia yhtenä nykymarkkinoinnin tehokkaimmista keinoista ja sen merkitys on viime vuosin korostunut yrityksien markkinointistrategioissa. Videomarkkinoinnilla saavutettavia päähyötyjä koettiin olevan erityisesti yrityksen brändin tunnettuuden lisääminen sekä tuotteiden/palveluiden esille tuonti asiakkaille liikkuvaa kuvaa hyödyntäen. Videotuotannon haasteista eniten esille nousi ulkopuoliselta kumppanilta ostettavan palvelun laatutakuu ja kunkin kampanjansuunnitelman onnistumisen takaaminen niin, että sen tavoitteet täyttyvät.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste