Markkinointisuunnitelma: Toribaari
Stenholm, Anni (2022)
Stenholm, Anni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060916985
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060916985
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Hämeenlinnan Torikahvila Oy:n alaisuudessa toimivalle Toribaarille markkinointisuunnitelma vuodelle 2022. Toribaarille luotu markkinointisuunnitelma oli ensimmäinen koko yrityksessä ja sen tavoitteena oli luoda kattava ja hyödyttävä markkinointisuunnitelma yrityksen toiminnan tueksi. Toribaari sijaitsee Hämeenlinnan torilla ja on avoinna kesäisin. Yrityksellä on paljon potentiaalia sijaintinsa ja yksilöllisyytensä puolesta.
Työn teoriaosuus käsittelee markkinointia ja sen tekemistä analyysien avulla. Tässä työssä hyödynnettiin SWOT, PESTE sekä kilpailija-analyyseja. Kilpailija-analyysissä keskitytään pääsääntöisesti Hämeenlinnassa myös sijaitsevaan Toriterassiin. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään lisäksi markkinointistrategiaa ja markkinointiviestintää.
Opinnäytetyö on toiminnallinen. Työ koostuu teoriaosuudesta, markkinointisuunnitelman strategiasta sekä sen toteutuksesta. Markkinointisuunnitelman kannalta tärkeää oli luoda hyvä kyselylomake, jotta vastauksia pystyttäisiin hyödyntämään markkinointisuunnitelmassa.
Lopullinen markkinointisuunnitelma valmistui toukokuussa 2022. Tuloksena syntyi kattava markkinointisuunnitelma, jota yritys pystyy hyödyntämään omassa markkinoinnissaan. Markkinointisuunnitelma tehtiin täysin teorian ja kyselyn pohjalta, jolloin lopputulos oli mahdollisimman luotettava.
Työn teoriaosuus käsittelee markkinointia ja sen tekemistä analyysien avulla. Tässä työssä hyödynnettiin SWOT, PESTE sekä kilpailija-analyyseja. Kilpailija-analyysissä keskitytään pääsääntöisesti Hämeenlinnassa myös sijaitsevaan Toriterassiin. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään lisäksi markkinointistrategiaa ja markkinointiviestintää.
Opinnäytetyö on toiminnallinen. Työ koostuu teoriaosuudesta, markkinointisuunnitelman strategiasta sekä sen toteutuksesta. Markkinointisuunnitelman kannalta tärkeää oli luoda hyvä kyselylomake, jotta vastauksia pystyttäisiin hyödyntämään markkinointisuunnitelmassa.
Lopullinen markkinointisuunnitelma valmistui toukokuussa 2022. Tuloksena syntyi kattava markkinointisuunnitelma, jota yritys pystyy hyödyntämään omassa markkinoinnissaan. Markkinointisuunnitelma tehtiin täysin teorian ja kyselyn pohjalta, jolloin lopputulos oli mahdollisimman luotettava.