Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändin vetovoiman parantaminen modernin markkinoinnin keinojen avulla : Case HC Ässät Pori Oy

Rintala, Nia (2022)

 
Avaa tiedosto
Rintala_Nia.pdf (12.37Mt)
Lataukset: 


Rintala, Nia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060917032
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä keskityttiin löytämään kehitysideoita toimeksiantajan markkinoinnin tehostamiseksi. Toimeksiantajan haasteet liittyvät nuorten aikuisten mielenkiinnon parantamisen tarpeeseen, osallistumisaktiivisuuteen ja sitoutumiseen. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi HC Ässät Pori Oy, jonka edustajana SM-liigajoukkue Ässät toimii. Tutkimuksesta saadut tulokset annettiin toimeksiantajalle hyödynnettäviksi.

Tutkimuksen teoreettinen osuus alkoi perehtymisellä brändiin ja sitten syvennyttiin markkinointiin sekä markkinointiviestintään, ostokäyttäytymiseen ja asiakasuskollisuuteen. Teoriaosassa käytiin läpi myös modernin markkinoinnin käsitettä sekä siihen liittyviä trendejä, joita halutaan hyödyntää markkinoinnissa. Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä oli laadullinen sekä määrällinen tutkimus. Tutkimus toteutettiin kolmen fokusryhmähaastattelun, verkkokyselyn sekä benchmarking -vertailuanalyysin muodossa. Opinnäytetyön kohderyhmänä toimi Z-sukupolven edustajat eli 18–26-vuotiaat nuoret aikuiset, jotka olivat joko Porista pois muuttaneita, Porissa aina asuneita porilaisia tai Poriin muuttaneita.

Tuloksista selviää, että nuoret aikuiset ovat idearikkaita ja haluavat olla rakentamassa Ässien tulevaisuutta vetovoimaisempaan suuntaan. Nuoret aikuiset käyttävät sosiaalista mediaa ja he osaavat myös vaatia brändeiltä viihdyttävää sisältöä. Ässien sosiaaliseen mediaan tarvitaan laadukkaampaa ja mielenkiintoisempaa sisältöä, jossa hyödynnetään modernin markkinoinnin keinoja tehokkuuden parantamiseksi. Tuloksista selviää, että demografiset tekijät vaikuttavat sitoutumisen halukkuuteen tietyllä tasolla. Tutkimus tuotti hyviä kehitysideoita Ässien markkinointiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste