Huollon prosessin kehittäminen MetroAuto Oy Tampereen toimipisteessä
Lähteenmäki, Petri (2022)
Lähteenmäki, Petri
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060917065
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060917065
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön taustana on MetroAuto Hatanpään toimipisteen tarve selvittää huollon prosessin ongelmakohtia ja löytää ratkaisuja prosessin kehittämiseksi. Huollon prosessi sisältää huollon ajanvarauksen, työn vastaanoton, varaosatoiminnot, työnohjauksen, valmiin työn läpikäynnin ja laskutuksen. Työssä esitellään olemassa oleva huollon prosessi sekä kuvataan myös MetroAuto yrityksenä
Jokaisessa toimipisteessä sovelletaan valmista huollon prosessia sovelletusti.
Prosessista löydettiin kehitettävää. Opinnäytetyössä tutkitaan huollon prosessia huollon toimihenkilöiden näkökulmasta
Työtä varten on järjestetty haastattelu huollon prosessin kehittämiseksi. Haastattelu tuloksia käsitellään ja niiden sekä oman näkemyksen perusteella annetaan parannusehdotuksia. Haastattelujen perusteella kehitettävää on ainakin työmääräyksien tekemisessä ja valmiiksi saattamisessa.
Jokaisessa toimipisteessä sovelletaan valmista huollon prosessia sovelletusti.
Prosessista löydettiin kehitettävää. Opinnäytetyössä tutkitaan huollon prosessia huollon toimihenkilöiden näkökulmasta
Työtä varten on järjestetty haastattelu huollon prosessin kehittämiseksi. Haastattelu tuloksia käsitellään ja niiden sekä oman näkemyksen perusteella annetaan parannusehdotuksia. Haastattelujen perusteella kehitettävää on ainakin työmääräyksien tekemisessä ja valmiiksi saattamisessa.