Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Audiobrändäys : audiobrändin toteuttaminen asiakasyritykselle

Viitala, Juho (2022)

Avaa tiedosto
Viitala_Juho.pdf (786.0Kt)
Lataukset: 


Viitala, Juho
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061017451
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö sisältää asiakasyritykselle tehdyt audiobrändäystyöt, jotka tehtiin yhteistyössä Filmo Oy:n kanssa. Teoreettinen osa sisältää audiobrändäyksen idean ja käsitteet. Käytännön työ sisältää audiobrändin luomisen asiakasyritykselle. Koko työ rajoittuu teoreettiseen osaan, joka pitää sisällään tietoa audiobrändäyksestä, ja raporttin tehdystä audiobrändityöstä.

Työn tutkimusmenetelmänä on toiminnallinen tutkimus. Toteutustapana on tapaustutkimus. Asiakasyrityksen brändiä kartoitettiin kirjailija Jean-Noël Kapfererin luomasta brändi-identiteettiprismasta johdettujen kysymysten avulla. Kerättyjen tietojen perusteella suoritettiin audiobrändäystyö, jonka tuloksena syntyi brändibiisi ja äänilogo. Asiakasyritykselle suunnitellussa radiomainoskampanjassa hyödynnettiin uutta äänilogoa.

Asiakasyritykselle luotu audiobrändi ei ollut vielä saatavilla tätä opinnäytetyötä kirjoitettaessa, joten sen julkaisumahdollisuus näyttäytyy vasta tulevaisuudessa. Opinnäytetyöprosessi oli tekijälle palkitseva ja toi paljon käytännön kokemusta ja tietoa audiobrändäyksestä. Opinnäytetyön viimeiset luvut pyrkivät avaamaan tätä kokonaisuutta. Opinnäytetyötä tehdessä korostui audiobrändäyksen merkitys, tarpeellisuus ja tehokkuus muihin brändäyksen muotoihin nähden.
 
This thesis contains audio branding work done for the customer company made with the company called Filmo. The theoretical part includes the idea and concepts of audio branding. The practical work contains the audio brand creation for the customer company. The whole of the work is limited to the theoretical part, which is information about audio branding and the report on the audio brand work itself.

The research method of the work is practical-based research. The implementation method is the case study. The work maps out the customer company's brand using questions derived from the author Jean-Noël Kapferer's brand identity prism. Based on the collected information, an audio branding work was executed, which resulted in a brand song and an audio logo. A radio advertising campaign planned for the customer company utilized the new audio logo.

The audio brand created for the customer company was not yet available at the time of writing this thesis, so the possibility of publishing it will only appear in the future. The thesis process was rewarding for the author and brought a lot of practical experience and knowledge about audio branding. The end chapters of the thesis aim to open this information. The thesis process emphasized the importance, necessity, and efficiency of audio branding.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste