Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalinen media vakuutusmyyjän viestintäkanavana

Pöyhönen, Martti (2022)

 
Avaa tiedosto
Poyhonen_Martti.pdf (558.1Kt)
Lataukset: 


Pöyhönen, Martti
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061017453
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli sosiaalisen median viestintäkanavien hyödyntäminen vakuutusmyyjän työssä. Sosiaalisen median suosio vakuutustuotteiden myyntikanavana on kasvanut. Vakuutusmyyjän henkilökohtainen myyntityö on tärkeässä roolissa hyvien asiakassuhteiden luomisessa ja ylläpidossa.

Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten vakuutusmyyjät tällä hetkellä hyödyntävät sosiaalista mediaa työssään, minkälaisia haasteita he kokevat ja mitkä ovat tärkeimmät kehityskohteet sosiaalisen median kanavien käytössä. Lisäksi tavoitteena oli laatia sosiaalisen median ohjeistus vakuutusmyyjien käyttöön.

Opinnäytetyössä tarkasteltiin digitalisaatiota vakuutusalalla sekä sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa myyntiä ja viestintäkanavia. Tutkimuksen lähestymistapa oli laadullinen. Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastattelua, joka toteutettiin haastattelemalla kolmea vakuutusmyyjää keväällä 2022.

Haastatellut myyjät pitivät hyvien asiakassuhteiden vaalimisen kannalta tärkeänä mahdollisuutta yhdistää sosiaalinen media perinteiseen henkilökohtaiseen myyntityöhön. Sosiaalinen media tarjoaa myyjille tehokkaan ja vuorovaikutteisen viestintäkanavan. Se vaatii kuitenkin jatkuvaa oman osaamisen kehittämistä. Opinnäytetyön konkreettisena tuotoksena laadittiin vakuutusmyyjille ohjeistus sosiaalisen median hyödyntämiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste