Positiivisen asiakaskokemuksen tarjoaminen interaktiivisen verkkosivusisällön avulla
Pekkinen, Peter (2022)
Pekkinen, Peter
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061017433
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061017433
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Positiivisen asiakaskokemuksen tarjoaminen interaktiivisen verkkosivusisällön avulla, ja sen tarkoituksena on tutkia ja käsitellä interaktiivisten verkkosivusisältöjen roolia positiivisen asiakaskokemuksen tarjonnassa niin verkkovierailijan, verkkosivuja hallinnoivan yrityksen sekä interaktiivisia verkkosivusisältöjä tuottavan palveluntarjoajan näkökulmista. Opinnäytetyön tutkimusosuudessa tarkastellaan palveluntarjoajan roolia interaktiivisten verkkosivusisältöjen tuottajina ja myyjinä.
Opinnäytetyön tutkimusosuuden tarkoituksena on selvittää, kuinka interaktiivisia verkkosivusisältöjä tarjoavan yrityksen myyjät pystyvät todistamaan ja havainnollistamaan asiakasyrityksilleen, kuinka interaktiiviset verkkosivusisällöt auttavat heitä tarjoamaan positiivista asiakaskokemusta. Tutkimus toteutettiin puolistrukturoituina teemahaastatteluina, jossa haastateltiin viittä myyjää kohdeyrityksestä, joka toimi opinnäytetyössä nimellä Yritys X.
Tutkimuksesta saatiin laadukkaita ja monipuolisia vastauksia tutkimuskysymyksiin ja niihin liittyviin teemoihin. Tutkimuksen vastausten analysoinnissa löydettiin useita keinoja, joilla Yritys X:n myyjät pyrkivät havainnollistamaan asiakasyrityksilleen, että interaktiiviset verkkosivusisällöt auttavat heitä tarjoamaan positiivista asiakaskokemusta. Näistä merkittävimpänä keinona nousi esiin lisäarvon osoittaminen ongelmien ratkaisussa ja tavoitteiden saavuttamisessa. Lisäarvon osoittamisessa myyjät hyödynsivät interaktiivisista verkkosivusisällöistä kerättyä dataa ja case-esimerkkejä.
Opinnäytetyön tutkimusosuuden tarkoituksena on selvittää, kuinka interaktiivisia verkkosivusisältöjä tarjoavan yrityksen myyjät pystyvät todistamaan ja havainnollistamaan asiakasyrityksilleen, kuinka interaktiiviset verkkosivusisällöt auttavat heitä tarjoamaan positiivista asiakaskokemusta. Tutkimus toteutettiin puolistrukturoituina teemahaastatteluina, jossa haastateltiin viittä myyjää kohdeyrityksestä, joka toimi opinnäytetyössä nimellä Yritys X.
Tutkimuksesta saatiin laadukkaita ja monipuolisia vastauksia tutkimuskysymyksiin ja niihin liittyviin teemoihin. Tutkimuksen vastausten analysoinnissa löydettiin useita keinoja, joilla Yritys X:n myyjät pyrkivät havainnollistamaan asiakasyrityksilleen, että interaktiiviset verkkosivusisällöt auttavat heitä tarjoamaan positiivista asiakaskokemusta. Näistä merkittävimpänä keinona nousi esiin lisäarvon osoittaminen ongelmien ratkaisussa ja tavoitteiden saavuttamisessa. Lisäarvon osoittamisessa myyjät hyödynsivät interaktiivisista verkkosivusisällöistä kerättyä dataa ja case-esimerkkejä.