En kvalitativ studie om problemskapande beteende inom småbarnspedagogiken : Om pedagogers tillvägagångssätt
Tupeli, Ester (2022)
Tupeli, Ester
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061317735
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061317735
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee ongelmaa luovaa käyttäytymistä varhaiskasvatuksessa. Omien varhaiskasvatuksen työkokemusteni kautta olen havainnut tietyn tarpeen korostaa ongelmaa luovaa käyttäytymistä.
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää kouluttajien tapoja ymmärtää
käyttäytymisongelmia. Haluan saada selville, miten toimia ongelmaa luovan käyttäytymisen kanssa varhaiskasvatuksessa. Hallitusasiakirjojen perusteella haluan myös selvittää, miten lapsen yksilölliset kehitystarpeet edetään.
Tämä on esikoulussa/resurssiyksikössä tehty kysely. Vallitsevan koronapandemian vuoksi päätin tehdä sähköisen kyselyn henkilökunnalle. Vastaajina oli 9 opettajaa, jotka vastasivat kysymyksiin.
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää kouluttajien tapoja ymmärtää
käyttäytymisongelmia. Haluan saada selville, miten toimia ongelmaa luovan käyttäytymisen kanssa varhaiskasvatuksessa. Hallitusasiakirjojen perusteella haluan myös selvittää, miten lapsen yksilölliset kehitystarpeet edetään.
Tämä on esikoulussa/resurssiyksikössä tehty kysely. Vallitsevan koronapandemian vuoksi päätin tehdä sähköisen kyselyn henkilökunnalle. Vastaajina oli 9 opettajaa, jotka vastasivat kysymyksiin.