Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Messusuunnitelman laatiminen Suomen Ilmanvaihtosaneeraus Oy:lle

Muuttola, Anna-Kaisa (2022)

Avaa tiedosto
Muuttola_Anna-Kaisa.pdf (2.018Mt)
Lataukset: 


Muuttola, Anna-Kaisa
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061618121
Tiivistelmä
Messuille osallistuminen on hyvä tapa saada yritykselle lisää näkyvyyttä, vahvistaa brändiä ja luoda uusia suhteita sekä asiakkaisiin että yhteistyökumppaneihin. Messut on myös hyvä keino vahvistaa ja laajentaa omaa markkina-aluetta. Opinnäytetyössä tarkastellaan tapahtumamarkkinointia ja messuille osallistumista osana yrityksen markkinointiviestintää. Työn tavoitteena oli tehdä toimeksiantajayritykselle messusuunnitelma Rakentaja 2022 -messuja varten, jotka pidettiin Ouluhallissa 22.-24.4.2022.

Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Suomen Ilmanvaihtosaneeraus Oy. Yritys halusi panostaa tänä vuonna markkinointiin edellisiä vuosia enemmän ja messuille osallistuminen valittiin yhdeksi markkinointikeinoksi. Yritys ei ole ennen ollut mukana näin isoilla messuilla, joten messusuunnitelman laatimiselle koettiin olevan tarvetta.

Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitä messuosallistumisen suunnittelu pitää sisällään, ja sitten hankittua tietoa hyväksikäyttäen suunnitella toimeksiantajayrityksen messuosallistuminen alusta loppuun saakka. Teoriaosuudessa käsitellään tapahtumamarkkinointia ja tapahtuman järjestämistä markkinointiviestinnän keinona. Lisäksi käsitellään messuja myynninedistämis- ja kilpailukeinona.

Opinnäytetyön teoriaosassa käydään läpi suunnitelmallisen messuosallistumisen keskeiset toiminnot ennen messuja, messujen aikana ja messujen jälkeen. Työssä perehdytään messuosaston suunnitteluun, messuosastolla työskentelyyn ja messuosallistumisen markkinointiin sekä messujen jälkitöihin ja onnistumisen arviointiin.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi teorian pohjalta laadittu messusuunnitelma ja käytännön messusuunnittelun vaiheiden raportointi. Lopuksi arvioitiin messuosallistumisen onnistumista ja pohdittiin kehittämisideoita tulevia messuja varten. Nyt laadittua messusuunnitelmaa apuna käyttäen yrityksen on helppoa osallistua messuille myös tulevaisuudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste