Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Customer segmentation in airlines strategic network planning

Bogatov, Nikita (2022)

 
Avaa tiedosto
Bogatov_Nikita.pdf (3.901Mt)
Lataukset: 


Bogatov, Nikita
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061618137
Tiivistelmä
This research is aimed at analyzing the current level of customer segmentation data, used by airlines to complete strategic network planning processes. Rapid recovery of airlines passenger traffic leads to a great change in airlines network planning and market analysis processes. It requires more analysis of existing and new possible approaches to provide consumer’s data for airlines.

Author has observed current methodology and data channels for airlines customer segmentation, framed base theories, used to define consumer decision making behavior and related this theory to aviation industry. Based on the data obtained, the author decided to develop a theoretical model of the new future programmable solution aimed on forecasting possible customer’s demand in different regions, based on segmentation approach.

Research also provides possible business plan to launch described software on aviation market and evaluation of future challenges and opportunities. This report consists of 23 pages, 12 figures and 1 table. Implementation plan is described by 6 basic aspects, that should be followed to enter the market with new possible solution. Outcomes of this study follows main trends of digitalization in aviation industry and lead to further development and researches, aimed on prediction of consumer’s behavior.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste