Improvement of natural cosmetics online services : customer experience in Ruohonjuuri's online store
Kallioniemi, Veera (2022)
Kallioniemi, Veera
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022062119011
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022062119011
Tiivistelmä
The aim of the present Master's thesis is to create a concept for improving natural cosmetics online services in Ruohonjuuri’s online store. The research questions were: How to improve natural cosmetics online services? How to help customers with decision-making when purchasing expensive natural cosmetics?
The topic is relevant because customers are purchasing more and more online. Individuals' everyday lives are full of decisions in digital environments. The study utilizes qualitative and quantitative research methods and tools such as brainstorming, benchmarking, workshops, surveys, and structured one-on-one interviews. The study shows that, among the touchpoints, the navigation features have the most significant impact on creating a successful customer experience. One of the outcomes is that customers appreciated clear and categorized product pages. The main objective of the client company is to get valuable insight into developing their online store's natural cosmetics services and customer experience further. Opinnäytetyön tarkoitus oli luoda uusi konsepti Ruohonjuuren verkkokaupan luonnonkosmetiikka palvelujen kehittämiseksi. Tutkimuskysymykset olivat: Miten kehittää luonnonkosmetiikan palveluita verkossa? Miten auttaa asiakkaita ostopäätöksen tekemisessä kalliimpaa luonnonkosmetiikkaa ostettaessa?
Aihe on ajankohtainen, koska asiakkaat ostavat tänä päivänä yhä enemmän verkkokaupoista. Päätökset digitaalisessa ympäristössä ovat jokapäiväistyneet. Tutkimus on sekä kvantitatiivinen että kvalitatiivinen. Tutkimusmenetelminä käytettiin aivoriihiä, vertailuanalyysiä, ryhmätyökursseja, kyselyitä ja strukturoituja yksilöhaastatteluja. Tutkimuksessa selvisi, että kosketuspisteistä tuotteiden navigoinnilla oli eniten vaikutusta onnistuneeseen asiakaskokemukseen. Tutkimuksen mukaan asiakkaat arvostivat myös tuotteiden selkeää kategorisointia. Tärkein tavoite toimeksiantajalle oli saada arvokasta näkemystä siitä, miten luonnonkosmetiikan palveluita verkkokaupassa voitaisiin kehittää.
The topic is relevant because customers are purchasing more and more online. Individuals' everyday lives are full of decisions in digital environments. The study utilizes qualitative and quantitative research methods and tools such as brainstorming, benchmarking, workshops, surveys, and structured one-on-one interviews. The study shows that, among the touchpoints, the navigation features have the most significant impact on creating a successful customer experience. One of the outcomes is that customers appreciated clear and categorized product pages. The main objective of the client company is to get valuable insight into developing their online store's natural cosmetics services and customer experience further.
Aihe on ajankohtainen, koska asiakkaat ostavat tänä päivänä yhä enemmän verkkokaupoista. Päätökset digitaalisessa ympäristössä ovat jokapäiväistyneet. Tutkimus on sekä kvantitatiivinen että kvalitatiivinen. Tutkimusmenetelminä käytettiin aivoriihiä, vertailuanalyysiä, ryhmätyökursseja, kyselyitä ja strukturoituja yksilöhaastatteluja. Tutkimuksessa selvisi, että kosketuspisteistä tuotteiden navigoinnilla oli eniten vaikutusta onnistuneeseen asiakaskokemukseen. Tutkimuksen mukaan asiakkaat arvostivat myös tuotteiden selkeää kategorisointia. Tärkein tavoite toimeksiantajalle oli saada arvokasta näkemystä siitä, miten luonnonkosmetiikan palveluita verkkokaupassa voitaisiin kehittää.