Inbound-markkinointi uusasiakashankinnan apuna : ohje inbound- markkinointiin Logpoint Oy:lle
Räsänen, Jere (2022)
Räsänen, Jere
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022062319090
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022062319090
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on markkinoinnin automaation kääntäminen myynniksi metalliteollisuuden ohutlevypajassa. Toimeksianto pyrkii tuomaan esille tehokkaimman tavan harjoittaa inbound-markkinointia, sekä selvittämään mitä Hubspotin työkaluja Logpoint Oy:n kannattaisi jatkossa pyrkiä pääasiassa käyttämään.
Tarkoituksena on myös avata tärkeimpiä Hubspot- ja inbound-markkinointi käsitteitä. Tämän lisäksi opinnäytetyössä pyritään tuomaan esille erilaisia inbound-markkinoinnin strategioita. Työssä tullaan käsittelemään aiheeseen liittyen myös sosiaalisen median markkinointia, sekä hakukoneoptimointi-markkinoinnin keinoja.
Opinnäytetyö on teoreettinen tutkimus, ja sen menetelmäsuuntauksena käytetään laadullista- eli kvalitatiivista tutkimusmallia.
Opinnäytetyön lopputuloksen on tarkoitus lisätä toimeksiantoyrityksen tehokkuuta liidien hankintaan oikeanlaisella markkinoinnilla, kuin myös tarjota työkaluja siihen, miten yrityksen olisi kannattavinta käyttää inbound-markkinoinnin keinoja jatkossa. Työhön ei kuulu mainittujen asioiden toimeenpaneminen.
Tarkoituksena on myös avata tärkeimpiä Hubspot- ja inbound-markkinointi käsitteitä. Tämän lisäksi opinnäytetyössä pyritään tuomaan esille erilaisia inbound-markkinoinnin strategioita. Työssä tullaan käsittelemään aiheeseen liittyen myös sosiaalisen median markkinointia, sekä hakukoneoptimointi-markkinoinnin keinoja.
Opinnäytetyö on teoreettinen tutkimus, ja sen menetelmäsuuntauksena käytetään laadullista- eli kvalitatiivista tutkimusmallia.
Opinnäytetyön lopputuloksen on tarkoitus lisätä toimeksiantoyrityksen tehokkuuta liidien hankintaan oikeanlaisella markkinoinnilla, kuin myös tarjota työkaluja siihen, miten yrityksen olisi kannattavinta käyttää inbound-markkinoinnin keinoja jatkossa. Työhön ei kuulu mainittujen asioiden toimeenpaneminen.