Instagram-strategian kehittäminen B2C-yritykselle : Heidi’s Bier Bar Turku
Nieminen, Julia (2022)
Nieminen, Julia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022070819237
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022070819237
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli Instagram -strategian kehittäminen Heidi’s Bier Barille. Strategia luotiin Instagram-sovellukselle, koska se on yrityksen tärkein viestintä- sekä markkinointikanava. Suunnitelman tavoitteena oli saada Heidi’s Bier Barille lisää näkyvyyttä, seuraajia, vuorovaikutusta sekä tätä kautta lisää asiakkaita. Strategia tulee auttamaan yrityksen Instagram-viestinnän ja -markkinoinnin kehityksessä, jotta niistä saadaan sekä toimivampia että yhtenäisempiä.
Opinnäytetyössä suunniteltiin kuukauden kestävä julkaisukalenteri Instagramiin, joka auttaa kohdeyritystä laadukkaan ja yhtenäisen sisällön tuottamisessa. Strategian suunnittelussa vertailtiin saman alan muita yrityksiä ja heidän sosiaalisen mediansa käyttöä. Lisäksi työssä haastateltiin kohdeyrityksen markkinoinnin johtajaa, aluepäällikköä sekä ravintolapäällikköä. Haastatteluiden kautta strategia kohdennettiin suoraan yrityksen tarpeisiin. Työn teoriaosassa perehdyttiin asiakaslähtöiseen Instagram-markkinointiin ja hyödyllisen Instagram-strategian suunnitteluun.
Työn tuloksena valmistui yrityksen tavoitteisiin ja tarpeisiin soveltuva Instagram-strategia sekä kuukauden mittainen julkaisukalenteripohja. Opinnäytetyön tarkoituksena on, että yritys voi hyödyntää tässä työssä saatuja tuotoksia myös käytännössä. Tavoitteena on, että sekä strategia että julkaisukalenteripohja auttavat yritystä saamaan Instagramista tavoitteellisemman ja toimivamman markkinointikanavan. The goal of this functional thesis was to develop an Instagram strategy for Heidi's Bier Bar. The strategy was created for the Instagram app because it is the company's main communication and marketing channel. The goal of the plan was to increase visibility, interaction, the number of followers and thus more potential customers of Heidi's Bier Bar. The strategy will help in the development of the company's Instagram communications and marketing to make them more functional and cohesive in the thesis.
A month-long publishing calendar was designed for Instagram to make it easier to produce high-quality and consistent content. The strategy was designed comparing other companies in the same field and their use of social media. In addition, the company's marketing director, regional manager and restaurant manager were interviewed to focus the strategy on the company's needs.
The result of the work was an Instagram strategy that fits the company's goals and needs, as well as a month-long publishing plan template. The purpose of the thesis is that the company can also utilize the outputs obtained in this work in practice. The goal is that both the strategy and the release plan template will help the company get a more goal-oriented and functional marketing channel from Instagram.
Opinnäytetyössä suunniteltiin kuukauden kestävä julkaisukalenteri Instagramiin, joka auttaa kohdeyritystä laadukkaan ja yhtenäisen sisällön tuottamisessa. Strategian suunnittelussa vertailtiin saman alan muita yrityksiä ja heidän sosiaalisen mediansa käyttöä. Lisäksi työssä haastateltiin kohdeyrityksen markkinoinnin johtajaa, aluepäällikköä sekä ravintolapäällikköä. Haastatteluiden kautta strategia kohdennettiin suoraan yrityksen tarpeisiin. Työn teoriaosassa perehdyttiin asiakaslähtöiseen Instagram-markkinointiin ja hyödyllisen Instagram-strategian suunnitteluun.
Työn tuloksena valmistui yrityksen tavoitteisiin ja tarpeisiin soveltuva Instagram-strategia sekä kuukauden mittainen julkaisukalenteripohja. Opinnäytetyön tarkoituksena on, että yritys voi hyödyntää tässä työssä saatuja tuotoksia myös käytännössä. Tavoitteena on, että sekä strategia että julkaisukalenteripohja auttavat yritystä saamaan Instagramista tavoitteellisemman ja toimivamman markkinointikanavan.
A month-long publishing calendar was designed for Instagram to make it easier to produce high-quality and consistent content. The strategy was designed comparing other companies in the same field and their use of social media. In addition, the company's marketing director, regional manager and restaurant manager were interviewed to focus the strategy on the company's needs.
The result of the work was an Instagram strategy that fits the company's goals and needs, as well as a month-long publishing plan template. The purpose of the thesis is that the company can also utilize the outputs obtained in this work in practice. The goal is that both the strategy and the release plan template will help the company get a more goal-oriented and functional marketing channel from Instagram.