Storyboarding moderniserat: Med hjälp av Blender och Unreal Engine
Bonns, Jakob (2022)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022070819241
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022070819241
Tiivistelmä
Detta examensarbete är ett projektarbete. Projektet i frågan är ett program som skall hjälpa filmstuderanden i Arcada som skall filma i multihallen att effektivare kunna storyboarda. I arbetet berättar jag hur jag använde mig av mjukvarorna Blender och Unreal Engine för att skapa mitt eget program. Med programmet skall man kunna röra sig runt i en 3D modell gjort av multihallen och med det kunna ta skärmdumpar för att effektivt kunna skapa en storyboard. Som metod användes utvecklingsarbete som hjälpte mig identifiera mina problem och sedan kunna bearbeta för att hitta lösningar. Inom diskussionen och avslutningen talar jag om hur jag tacklade mina problem samt resultatet av mitt arbete.