Asiakastyytyväisyys: Verkkokaupan tarjonta neulontatarvikkeissa: case: Kajava – Lahja ja käsityö Oy
Vahtoranta, Anni (2022)
Vahtoranta, Anni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022081819506
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022081819506
Tiivistelmä
Kajava – Lahja ja käsityö Oy:lle toteutetussa asiakastyytyväisyyskyselyssä selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen verkkokaupan tarjoaman neulontatarvikkeiden tuotevalikoiman monipuolisuuteen sekä tuotteiden hinta-laatusuhteeseen. Tutkimuslomakkeella kysyttiin myös sesonkituotteiden huomioimisesta neulelankojen valikoimassa. Verkkokaupassa myytävien neulontatarvikkeiden tuotevalikoiman kehittämiseksi jatkossa vastaajilta kysyttiin lisäksi, mitä muita tuotteita sekä minkä muun valmistajan neulontatarvikkeita he toivoisivat tulevaisuudessa otettavan myyntiin yrityksen verkkokauppaan.
Asiakastyytyväisyyskyselyn toteuttamisessa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Kyselylomake tehtiin Google Forms -lomaketyökalulla. Kysely toteutettiin jakamalla kyselyn linkin sisältämä saatekirje Kajavan Facebookissa. Tutkimukseen vastasi kaikkiaan 41 henkilöä. Saaduista tuloksista selviää muun muassa, että suurin osa vastaajista on 40–49-vuotiaita naisia, joiden asuinkunta on Rauma.
Kysyttäessä yrityksen verkkokaupan tuotevalikoiman monipuolisuudesta, suurin osa vastaajista pitää pyöröpuikkojen sekä sukkapuikkojen valikoimaa monipuolisena, ja hinta-laatusuhdetta hyvänä. Vastaajista suurin osa pitää myös neulelankojen, sukkalankojen, puuvillalankojen, efektilankojen, huivilankojen sekä erikoislankojen valikoimaa monipuolisena. Suurin osa vastaajista pitää lisäksi neulelankojen, sukkalankojen, puuvillalankojen sekä huivilankojen hinta-laatusuhdetta hyvänä. Vastaajista suurin osa on lisäksi sitä mieltä, että verkkokaupassa myytävissä neulelangoissa huomioidaan hyvin myös sesonkituotteet. Neulontatarvikkeiden tuotevalikoiman kehittämiseksi jatkossa vastaajat toivovat muun muassa erilaisia neulomisessa käytettäviä apuvälineitä, kuten silmukkamerkkejä sekä -kaapeleita. Lisäksi uusia lankoja toivottiin sekä kotimaisilta että ulkomaisilta valmistajilta. Saatujen tulosten yleistettävyyttä sekä luotettavuutta kuitenkin heikentävät vastausten pieni lukumäärä sekä verkkokaupassa asioineiden vastaajien vähäinen määrä.
Asiakastyytyväisyyskyselyn toteuttamisessa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Kyselylomake tehtiin Google Forms -lomaketyökalulla. Kysely toteutettiin jakamalla kyselyn linkin sisältämä saatekirje Kajavan Facebookissa. Tutkimukseen vastasi kaikkiaan 41 henkilöä. Saaduista tuloksista selviää muun muassa, että suurin osa vastaajista on 40–49-vuotiaita naisia, joiden asuinkunta on Rauma.
Kysyttäessä yrityksen verkkokaupan tuotevalikoiman monipuolisuudesta, suurin osa vastaajista pitää pyöröpuikkojen sekä sukkapuikkojen valikoimaa monipuolisena, ja hinta-laatusuhdetta hyvänä. Vastaajista suurin osa pitää myös neulelankojen, sukkalankojen, puuvillalankojen, efektilankojen, huivilankojen sekä erikoislankojen valikoimaa monipuolisena. Suurin osa vastaajista pitää lisäksi neulelankojen, sukkalankojen, puuvillalankojen sekä huivilankojen hinta-laatusuhdetta hyvänä. Vastaajista suurin osa on lisäksi sitä mieltä, että verkkokaupassa myytävissä neulelangoissa huomioidaan hyvin myös sesonkituotteet. Neulontatarvikkeiden tuotevalikoiman kehittämiseksi jatkossa vastaajat toivovat muun muassa erilaisia neulomisessa käytettäviä apuvälineitä, kuten silmukkamerkkejä sekä -kaapeleita. Lisäksi uusia lankoja toivottiin sekä kotimaisilta että ulkomaisilta valmistajilta. Saatujen tulosten yleistettävyyttä sekä luotettavuutta kuitenkin heikentävät vastausten pieni lukumäärä sekä verkkokaupassa asioineiden vastaajien vähäinen määrä.