Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

”Vimmart on aarre”: yhdenvertaisen taiteen oppilaitoksen Vimmartin brändi-identiteetin kirkastaminen

Rotola-Pukkila, Jonna (2022)

 
Avaa tiedosto
Rotola-Pukkila_Jonna.pdf (2.462Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Rotola-Pukkila, Jonna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022082919697
Tiivistelmä
Usein pienemmillä toimijoilla ei ole resursseja tai aikaa brändi-identiteetin kehittämiseen ja sen tarkasteluun. Myös brändikirjallisuus sekä tutkimukset usein koskevat suurempien yritysten brändiä. Tutkimuksista käy kuitenkin ilmi, että brändi on hyvin tärkeä pienemmille organisaatioille ja siihen tulisi panostaa.

Tämä opinnäytetyö on kehittämistutkimus, jossa tutkitaan miten toimeksiantaja Vimmart voi kirkastaa brändi-identiteettiään. Toimeksiantaja, Vimmart – yhdenvertaisen taiteen oppilaitos, tarjoaa kaikille tasavertaisen mahdollisuuden taiteiden opiskeluun. Perusajatuksena on, että jokaisella tulee olla mahdollisuus saada yhdenvertaisesti taidekoulutusta ja tätä kautta integroitua yhteiskunnan kaikkiin osa-alueisiin. Yhdistyksen tarkoituksena on edistää ja kehittää etenkin erityistä tukea tarvitsevien lasten, nuorten ja aikuisten taidekasvatusta sekä antaa heille mahdollisuus opiskella pitkäjänteisesti omien taipumustensa ja kiinnostuksensa mukaisesti.

Opinnäytetyön tavoitteena on auttaa toimeksiantajaa vahvistamaan brändiä sekä brändi-identiteettiä organisaatiota sitouttaen. Teoriaosuuden tavoitteena on selvittää, mitkä osatekijät vaikuttavat vahvan positiivisen brändin muodostumiseen sekä kuinka voittoa tavoittelematon yhdistys voi kirkastaa brändiään niin, että se tukee kasvua ja viestii saavutettavasti. Empiirisessä tutkimusosiossa hyödynnetään haastatteluita ja työpajamenetelmää, joiden avulla kartoitetaan brändin kehittämisen merkitystä organisaation, henkilökunnan ja asiakkaiden näkökulmasta.

Tuloksissa kävi ilmi, että Vimmartin brändi on syntynyt kaiken toiminnan ohella. Tahtotila brändin kehittämiselle on suuri. Selvää on brändin ydin, arvot, strategia ja visio mitä kohti mennä. Viestintää tulee lisätä ja sen on oltava saavutettavaa.

Osana kehittämistutkimusta syntyi brändikäsikirja, jonka tarkoitus on toimia toimeksiantajan, Vimmartin, brändi-identiteetin kirkastamisen työkirjana. Brändikäsikirjaan on koottu asiat, jotka tulivat ilmi kehittämistutkimuksessa, haastatteluissa sekä työpajassa ja ovat brändin kehittämisen kannalta keskeisiä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste