Kriisiviestintä pandemia-aikana : tapahtumatalo Logomon kriisiviestintä koronapandemian aikana
Salminen, Eveliina (2021)
Salminen, Eveliina
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022090419832
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022090419832
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi, miten Turun suurimman tapahtumatalon, Logomon, kriisiviestintä hoidettiin pandemian alkaessa, sekä sen aikana. Opinnäytetyö selventää myös pandemian vaikutuksia tapahtumateollisuuteen sekä sen työntekijöihin.
Opinnäytetyön teon aikana työskentelin itse Logomossa myynnin ja markkinoinnin koordinaattorina. Työssä on käytetty lähteenä haastatteluja, omia kokemuksiani sekä kirjallisia lähteitä.
Logomolla ei ollut valmista kriisiviestintäsuunnitelmaa pandemian varalle, joten tapahtumatalo joutui työstämään viestintää kriisin aikana. Tämä vaikeutti viestintää huomattavasti. Haasteellisena pidettiin erityisesti kuluttaja-asiakkaiden viestimistä mahdollisimman selkeästi. Kriisiviestinnän osalta huomattiin riskiviestinnän sekä jälkihoidon tärkeys. Opinnäytetyön lopussa esitellään kehitysideoita Logomon kriisiviestintäsuunnitelmaan pandemian varalle.
Opinnäytetyön teon aikana työskentelin itse Logomossa myynnin ja markkinoinnin koordinaattorina. Työssä on käytetty lähteenä haastatteluja, omia kokemuksiani sekä kirjallisia lähteitä.
Logomolla ei ollut valmista kriisiviestintäsuunnitelmaa pandemian varalle, joten tapahtumatalo joutui työstämään viestintää kriisin aikana. Tämä vaikeutti viestintää huomattavasti. Haasteellisena pidettiin erityisesti kuluttaja-asiakkaiden viestimistä mahdollisimman selkeästi. Kriisiviestinnän osalta huomattiin riskiviestinnän sekä jälkihoidon tärkeys. Opinnäytetyön lopussa esitellään kehitysideoita Logomon kriisiviestintäsuunnitelmaan pandemian varalle.