Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Virtuaalisen TE-toimiston käyttöönotto Keski-Pirkanmaan työ- ja elinkeinotoimistossa

Hyriäinen, Terhi (2014)

 
Avaa tiedosto
hyriainen_terhi.pdf (330.6Kt)
Lataukset: 


Hyriäinen, Terhi
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405076335
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tarkastelee virtuaalisen TE-toimiston käyttöönottoa Keski-Pirkanmaan työ- ja elinkeinotoimistossa. Tavoitteena oli selvittää miten toimintamalli on vaikuttanut virkailijan työhön. Lisäksi kartoitettiin käyttöönotossa ilmenneitä ongelmia ja toimintamallin kehittämisessä huomioonotettavia asioita. Työ on luonteeltaan kehittämistyö.

Kehittämistyötäni taustoittavassa osuudessa käsitellään sähköisten palvelujen kehittämiseen ja palvelukanavan valintaan vaikuttavia asioita sekä TE-toimistojen palvelumallia. Lisäksi työssä esitellään Oulun seudun työ- ja elinkeinotoimistossa toteutettua virtuaalinen TE-toimisto-hanketta, jonka tavoitteena oli pilotoida TE-hallinnon virtuaalitoimiston palveluprosessia.

Kehittämistyön tulokset perustuvat Keski-Pirkanmaan TE-toimiston henkilöstölle tehtyyn kyselyyn. Sähköpostitse lähetetty kyselylomake sisälsi sekä monivalintakysymyksiä että avoimia kysymyksiä. Kysely lähetettiin 55 henkilölle ja vastauksia tuli 10. Pienen vastaajamäärän vuoksi tulokset ovat suuntaa antavia, mutta niitä voidaan käyttää hyödyksi toimintamallin kehitystyössä.

Tulosten perusteella voidaan todeta, että toimintamallin käyttöönotto sujui melko hyvin. Sähköisen ilmoittautumisen johdosta ei virkailijan aikaa kulu enää asiakkaan tietojen kirjaamiseen ja ajankäyttö on parantunut. Toimintamalli on myös vähentänyt jossain määrin työn kuormittavuutta ja päivystyspalveluista luopuminen on tuonut virkailijoille työrauhaa.

Ongelmakohtia olivat henkilöstön perehdytys, henkilöstön vähyys sekä käytössä olevan ohjelmiston kankeus. Ongelmia aiheuttivat myös muun muassa asiakkaiden puutteelliset tietotekniset taidot.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste