Sosiaalisen median hyödyntäminen ja näköislehden lanseeraaminen : Case: Uutis-Jousen näköislehden vastaanoton selvittäminen
Jauhiainen, Akusti; Niinimäki, Samppa (2014)
Jauhiainen, Akusti
Niinimäki, Samppa
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405086599
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405086599
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia sosiaalista mediaa paikallislehden näkökulmasta, sekä toi-meksiantajan näköislehden vastaanoton ja sosiaalisen median aktiivisuuden selvittäminen kyselytutkimuk-sella. Työn aihe syntyi yhdessä toimeksiantajan kanssa käydyissä keskusteluissa. Sosiaalinen media on jo monelle ihmiselle kietoutunut osaksi elämää ja sen merkitys markkinointikanavana on kasvanut. Jotta sitä voitaisiin hyödyntää yrityksen kannalta, täytyy osata tuottaa sisältöä ja lisäarvoa asiakkaalle sosiaalisen median kautta.
Toimeksiantajana työssämme toimi Siilinjärven ja Maaningan alueen paikallislehti Uutis-Jousi, joka on osa isompaa Keskisuomalainen konsernia.
Työn teoriaosuudessa on käyty läpi suurimmat sosiaalisen median palvelut ja vinkkejä niissä toimimiseen, sosiaalisessa mediassa vaikuttavia lainopillisia kohtia ja sosiaalisessa mediassa markkinointia. Kyselytut-kimus suoritettiin Internetissä ja sillä pyrittiin tuomaan lukuja ja kehitysehdotuksia toimeksiantajamme käyttöön. Työn tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen. Tärkeimmät tulokset syntyivät tutkimuskyselystä, jolla saatiin informaatiota toimeksiantajallamme vastaajien mielipiteistä koskien näköislehteä. Lisäksi opinnäytetyön tuloksena toimeksiantajalle annettiin kattava ohjeistus sosiaaliseen mediaan ja ideoita siellä toimimiseen sekä kehitysehdotuksia näköislehden kehittämiseen
Toimeksiantajana työssämme toimi Siilinjärven ja Maaningan alueen paikallislehti Uutis-Jousi, joka on osa isompaa Keskisuomalainen konsernia.
Työn teoriaosuudessa on käyty läpi suurimmat sosiaalisen median palvelut ja vinkkejä niissä toimimiseen, sosiaalisessa mediassa vaikuttavia lainopillisia kohtia ja sosiaalisessa mediassa markkinointia. Kyselytut-kimus suoritettiin Internetissä ja sillä pyrittiin tuomaan lukuja ja kehitysehdotuksia toimeksiantajamme käyttöön. Työn tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen. Tärkeimmät tulokset syntyivät tutkimuskyselystä, jolla saatiin informaatiota toimeksiantajallamme vastaajien mielipiteistä koskien näköislehteä. Lisäksi opinnäytetyön tuloksena toimeksiantajalle annettiin kattava ohjeistus sosiaaliseen mediaan ja ideoita siellä toimimiseen sekä kehitysehdotuksia näköislehden kehittämiseen
