Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brand image and identity : Case Lumene Oy

Helin, Sasi (2014)

Avaa tiedosto
Helin_Sasi.pdf (2.964Mt)
Lataukset: 


Helin, Sasi
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405208709
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli esitellä brändi imagon, identiteetin ja brändin rakentamisen pääkomponentit ja käsitteet lukijalle. Tapaustutkimuksessa tutkittiin Lumene Oy:n tämänhetkistä brändi identiteettiä ja imagoa Suomessa.
Tutkimuksen kohderyhmä oli pääkaupunkiseudulla asuvat 19-30-vuotiaat naiset. Empiirinen tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella menetelmällä.

Tutkimuksessa oli kolme pääkysymystä, joiden avulla selvitettiin Lumene Oy:n brändi identiteetti, tämänhetkinen brändi imago tutkimuksen kohderyhmän mukaan ja vastaako yrityksen brändi imago identiteettiä. Tutkimus esitteli tärkeimmät brändien strategiset päätökset ja brändi identiteetin rakenteen. ”The brand personality scale (BPS): The Big Five” -malli ja David A. Aakerin ”the four perspectives” -teoria esiteltiin.

Tutkimuksen tulokset esiteltiin komessa osassa; ensimmäinen osa analysoi kuinka Lumene Oy pyrkii tulemaan mielletyksi ja analysoi yrityksen brändi identiteettiä. Toinen osa analysoi tutkimuksessa toteutetun kyselyn tulosten perusteella Lumene Oy:n brändi imagoa. Kolmas osa analysoi brändi identiteetin ja imagon eroja ”perceptual map” – havaintokarttojen pohjalta.

Lumene Oy on onnistunut rakentamaan hyvän suhteen tuotteiden hinnan ja laadun välille, ja tutkimuksen kohderyhmä oli kaikenkaikkiaan tyytyväinen tuotteisiin. Persoonallisuusominaisuudet, joihin tutkimuksen kohderyhmä mielsi Lumene Oy:n olivat ”perinteinen”, ”luonnonläheinen” ja ”arktinen”. Yrityksen tavoitteleman brändi identiteetin ja tutkimuksen kohderyhmä mieltämän imagon välillä oli pieniä eroja; tutkimuksen kohderyhmä yhdisti Lumeneen samoja ominaisuuksia, mutta laimeammin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste